🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طلعت سپیده

(ثبت: 268043) اسفند 8, 1402 

 

اینجا تمام پنجره‌ها آه می‌کشند
وقتی سَرَک به سینه‌کِش راه می‌کشند

از ابرهای تیره ملولند و تاسحر
بربوم صبرعکس رخ ماه می‌کشند

درشهرِسردِ شب‌زده مردان خسته را
تا انتهای کوچه‌ی گمراه می‌کشند

گاهی کلاغ‌های خبرچین بی‌وقار
طاووس را به سفره‌ی روباه می‌کشند

دل‌های کینه‌توزِحسودانِ ناسپاس
مهتاب را به نائره‌ی چاه می‌کشند

صورت‌گرانِ بی‌هنرِ زشت‌آفرین
بغض یتیم را چو پرِکاه می‌کشند

تاطلعت سپیده نتابدبه قلب‌ها
اینجا تمام پنجره‌ها آه می‌کشند

 

دوشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲

 

 

 

نظرها 13 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 8, 1402

    سلام

    گاهی در این عصر اشعاری را می بینیم که فراتر از شعرهای بزرگان شعر ایران است
    و‌البته جای تعجب ندارد چون جهان به سوی کمال میل می کند .
    ناگفته نماند برخی به هر دلیلی مایل نیستند این همه رشد و تحول در ادبیات ایران‌ را باور کنند ‌
    موفق باشید🌹

    • صفا یغمایی

      اسفند 8, 1402

      وعلیکم السلام جناب آقای خراسانی
      ممنونم ازلطف جنابعالی
      شعرضعیف حقیر درخور ستایش ارجمندشمانیست.
      درهر روی سپاسگزارحضورتان
      هستم .
      🌺🌺🌺

  2. حمید گیوه چیان

    اسفند 8, 1402

    درود بر شما جناب یغمایی عزیز
    بسیار زیباست.
    قبل از اینکه در شعر پاک عضو شوم دو بیت اولش را منتشر کردید و من از خواندنش بینهایت لذت بردم. البته به جای (وقتی) اگر اشتباه نکنم کلمه ی (گاهی) بود. حالا فرصتی دست داد تا بابت حال خوب آنروز از حضرتعالی تشکر کنم.
    سپاس از به اشتراک گذاری این اثر زیبا
    شاد و سلامت باشید.👏👏👏👏💐💐💐

    • صفا یغمایی

      اسفند 8, 1402

      درودوسپاس جناب آقای گیوه‌چیان عزیز
      متشکرم از لطف شما.بله تغییراتی انجام شدوخدمت دوستان تقدیم شد.
      موفق ومویدباشید.
      🌺🌺🌺

  3. عظیمه ایرانپور

    اسفند 8, 1402

    گاهی کلاغ‌های خبرچین بی‌وقار
    طاووس را به سفره‌ی روباه می‌کشند

    درود بر شما
    خیلی زیباست🌺

    • صفا یغمایی

      اسفند 8, 1402

      درودتان بانوی هنرمندسرکارخانم ایرانپور
      لطف ویزرگواری شمارا سپاسگزارم.
      🌺🌺🌺

  4. مهدی محمدی

    اسفند 8, 1402

    سلام و عرض ادب قلمتان تابان 🌺

    • صفا یغمایی

      اسفند 8, 1402

      وعلیکم السلام جناب آقای محمدی
      سپاس ازحضور گرمتان
      موفق باشید.
      🌺🌺🌺

  5. معین حجت

    اسفند 9, 1402

    درود بر شما جناب یغمایی …
    عالی سروده اید …
    دستمریزاد👏👏👏🌺🌺🌺

    • صفا یغمایی

      اسفند 9, 1402

      درودوسپاس جناب حجت گرامی.
      عالی نگاه زیبای شماست.
      🌺🌺🌺

  6. کامران شاه علی

    اسفند 9, 1402

    به به درود بر شما جناب یغمایی دست مریزاد
    هر بار که این غزل اوجمند را میخوانم سرشار می شوم از شور و شعر

    • صفا یغمایی

      اسفند 9, 1402

      درودوسپاس جناب شاه‌علی
      بزرگوار.
      ازتشریف فرمائی ونظر لطفتان
      سپاسگزارم ومقدمتان را گرامی میدارم.
      🌺🌺🌺

  7. حمید گیوه چیان

    فروردین 1, 1403

    درود جناب یغمایی عزیز
    سپاس از همراهی و اشعار زیبایتان
    سال نو مبارک
    شاد و سلامت باشید🌺🌺🌺💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا