🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق را قامت شکستیم …

(ثبت: 249687) مرداد 9, 1401 

 

خسته از دنیای دونیم
در مسیر آزمونیم
پا پی لیلای واهی
راهی بحر جنونیم

خانه جز ایران ندریم
جز خرد عنوان نداریم
وای ؛ اگر ایران نباشد ؟
بر خدا ایمان نداریم

آفرینش پر بیاراست
آنچه جود آمد خدا خواست
نام ایران کیمیایی
کز دل عام بپا خاست

مردمی دایم لهیفیم
کارپرداز فریبیم
بیخیال و بی تفاوت
از خوشیها بی نصیبیم

با هدف پیمان نبستیم
یک به یک از هم گسستیم
با تأسف بی تعصب
از کنار هم گذشتیم

طرح نو اندیشه کردیم
فاصله را بیمه کردیم
عشق را قامت شکستیم
عاشقی را هیمه کردیم

آتشی در سینه مانده
شعله را تا دل دوانده
همدلی سقط جنین و
اعتماد افسانه خوانده

عابری گم کرده راهیم
عضو ناکرده گناهیم
دست بر دامان تقدیر
منتسب بر اشک و آهیم

قطره ای چشم انتظاریم
لحظه ها را می شماریم
مثل برگ زرد پاییز
گردۀ طوفان سواریم

ریشه در گلدان رهانیست
وسعتی در ساقه ها نیست
شاخ و برگ از هم گریزان
حس آزادی ؛ چرا نیست .؟

پیرنظر(سلیم) تابستان ۱۴۰۱

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 9, 1401

    درود بر استاد پیر نظر گرامی

    عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌷🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا