🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق علیه السّلام

(ثبت: 1542) خرداد 2, 1395 

تا که برافروخت جام؛ عشق علیه السّلام

داد بــه مستــان پیام ؛ عشق علیه اسّلام

ساحت میخانـــه را ، گلشن توحید کرد

با نفس مشک فـــام ؛ عشق علیه السّلام

نــاهــی بیـــدار را ، داد بــرات حضور

آمـــر حی لاینـــام ؛ عشق علیه السّلام

رتبه ی پیغمبری ، یافت ز نیک اختری

بــرد ز دلهــا ظلام ؛ عشق علیه السّلام

زهدریا را نخست ، کرد به عزم درست

بر همه یاران حرام ؛ عشق علیه السّلام

زاغ تفرعــن به بنــد ، با یدبیضا فکند

کبک بهشتی خرام ؛ عشق علیه السّلام

از شررستــان شـر ، لاله بر آورد سـر

با دم خیــرالانـــام ؛ عشق علیه السّلام

ساخت چوازمی وضو،کردبه میخانه رو

داد به رندان سلام ؛ عشق علیه السّلام

در قـدح اهل درد ، دُرد صمیمانه کرد

ساقی کأس الکرام ؛ عشق علیه السّلام

وسوسه کاران عقل،بنده ی خاص ویند

تا که دهد بار عام ؛ عشق علیه السّلام

پختــه شــو ار عاشقی ، راهرو صادقی

دست نگیرد ز خام؛ عشق علیه السّلام

مطلع حسن ازل ، تا به ابد بود و هست

شاعر حسن ختام ؛ عشق علیه السّلام.