🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق ..

(ثبت: 4146) خرداد 7, 1396 

بسمه تعالی

 

با نگاه گرم تو  در سینه ام جا کرد عشق

باز این دلمرده را از دور احیاء کرد عشق

 

مثل اشـکی  از قلم افتاده بودم  در کتاب

در میان واژه ها با اشک انشاء کرد عشق

 

ماه را  در روی زیبای تـــو نقاشی نمود

در دل افلاکیان تا دست بالا کرد عشق

 

چشمه های مِـهر را در چشم تو جاری نمود

ذرّه ی چشم تو را خورشید سیما کرد عشق

 

چشم هایش را بجز سیمای زیبای تو بست

تا  رُخ خود را  در آیینه  تماشــا کرد عشق

 

هر چه لیلی ناز کرد و جام مجنون را شکست

پا بپای صبــر مجنون  رو به صحرا کرد عشق

 

عقل   آنجا که  مرام عشق  را گم کرده بود

در همانجا صد گره از عقل  پیدا کرد عشق

 

زنده باشد تا ابــد  هر کس که عاشق می شود

مرگ هر جا رفت با او چون مسیحا کرد عشق

 

برگ برگ این چمن از چشم شبنم خالی است

با غبان را در چنین باغــــــی  مهیا  کرد عشق

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):