🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عصای پیری

(ثبت: 249610) مرداد 6, 1401 

عصای پیری

دست از دلم بردار اینجا جای ما نیست
اینجا کسی دلواپس فردای ما نیست

در این بساط مکر و تزویر و دو روئی
چیزی برای عرضه کالای ما نیست

وقتی قیامت می کند دنیا پرستی
بحثی برای محشر کبری ما نیست

زیر قبا و جبه دین آویزه کشته
این پیرهن مال قد و بالای ما نیست

هنگام کوچیدن پرستویی به من گفت:
این آشیان اندازه رویای ما نیست

در شوره زار قحطی و بی آبرویی
دریاچه ای خشکیده و دریای ما نیست

اینحا صلیب از کاج ها روییده گویا
شامی برای امشب عیسای ما نیست

نان حلالی را که روی سفره اش بود
از بس گران شد قسمت بابای ما نیست

گفتم عصای پیری اش باشم دریغا
این اژدها رام کف موسای ما نیست

 

 

 

 

نظرها 11 
  1. مریم محبوب

    مرداد 6, 1401

    درودها جناب معصومی

    هنگام کوچیدن پرستویی به من گفت:
    این آشیان اندازه رویای ما نیست

    بسیار زیبا

    🌺🌸🌺

    • علی معصومی

      مرداد 6, 1401

      سپاسگزارم بانو محبوب عزیز
      🌿🌺🌿🌺🌿🌺🙏🙏

      • مرداد 15, 1401

        سلام خیلی زیبا وسنکین وبامعنی بود

      • مرداد 15, 1401

  2. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 6, 1401

    در شوره زار ِ قحطی و بی آبرویی
    دریاچه ی خشکیده ای دریای ما نیست
    درود بر شما جناب معصومی ارجمند
    🙏🌺🌺🌺

    • علی معصومی

      مرداد 6, 1401

      سپاسگزارم بانو خیاط پیشه عزیز
      🌿🌺🌿🌺🌿🌺🙏🙏
      ◇◇◇◇
      دریاچه ای خشکیده و دریای ما نیست
      ◇◇◇

  3. 《لا》یی که با 《لایی》شود 《لالایی》ای دوست
    《لا》یی که باشد در خورِ 《الا》ی ما نیست

    🌺🌺🌺🌺🌺
    درود و دست مریزاد

    • علی معصومی

      مرداد 6, 1401

      درودها
      حضرت دوست
      و خداوند براتون خوش بخواد
      🌺🌿🌺🌿🌺🌿❤️

    • طارق خراسانی

      مرداد 7, 1401

      👏👏👏👏👏

    • طارق خراسانی

      مرداد 7, 1401

      سلام و درود

      بی نهایت زیباست

      در پناه خدا🌿👏👏👏👏🌹👌🌿

  4. صفا یغمایی

    مرداد 7, 1401

    درودها برجناب معصومی عزیز
    بسیارزیبا و قابل تحسین لذت بردم
    احسنتم.
    👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا