🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غزه بی غزوه نگردد آزاد

(ثبت: 265861) آذر 3, 1402 

 

پست آیینه شکن بی خبر است
شیشه هرچه شکند تیز تر است

آینه گر متلاشی بشود
باز رسوا گر و واقع نگر است
هیچ زاییدن بی دردی نیست
درد اول قدم هر ظفر است
ماهی تنگ به در یا نرسد
تا که راضی به همین مختصر است
غزه بی غزوه نگردد آزاد
چاره ی زخم کهن نیشتر است
ضربه ی بی خبر وهجمه ی سخت
بر چنین حیله گرانی هنر است
سایه ، دل گیر شود از خورشید
خشم خفاش ز نور سحر است
راستی در صفت شیطان نیست
دیو ذات هنرش شور و شر است
چدن است دستکش مخملی و
بار لبخند ملیحش تشر است
پشت خوش قا فیه ها پنهان است
کلماتی که همه خون تر است
دول مدعی آزادی
کار پرداز همین جانور است
زاری کودک و زن را نشنید
آنکه انسانیتش کور و کر است
دید و بشنید و تاسف ننمود
انکه حیوان صفت گوش خر است
کودکان را همه سلاخی کرد
که به فرعون زمان نامور است
لال مجموعه ی بین الملل و
کور چشمان حقوق بشر است
دژ آن قوم فرو می ریزد
که دلش سنگ سلاحش شرر است

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. سلام و درود استاد

    آدینه بحیر

    بدون اغراق بهترین شعری‌ست که در باب غزه خواندم درودها بر شما

    زیبایی این شعر فاخر در اینجاست که با بهره‌گیری از ظرائف و لطایف از شعارزدگی پرهیز کرده، معمولاً در اشعار سیاسی اجتماعی شاهد آفت چریک بازی خشک کلمه‌ها و چرک شدن متن و بطن شعر هستیم اما درست برعکس در شعر حضرتعالی نگاهی نرم، گرم، دارد که هم به موضوع پرداخته هم با پرداخت حرفش را به بهترین وجه صورت داده، صدالبته از جناب استاد جز این انتظار نیست!

    • سلام و درود بر شما سپاسگزارم از کرامت نفس بی شا یب شا ئبه و دوست نوازتان سرور گرامی جناب لاهیجی تا همیشه بر فراز و سر بلند باشی
      🌹🌹

نظرها
  1. علی معصومی

    آذر 3, 1402

    🌹🌿👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    • صفا یغمایی

      آذر 3, 1402

      درودجناب خادمیان عزیز.
      الحق غزل زیبائی قلم زده‌اید
      دستمریزادوخسته نباشید.
      🌺🌺🌺

      • سپاسگزارم از نگاه و نظر زیبا بین و زیبا نمود شما دوست نوازی کرده اید بزرگوار

    • سپاسگزارم از حسن حضورتان جناب معصومی عزیز بر فراز و سر فراز باشی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا