🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غزه

(ثبت: 265854) آذر 3, 1402 

دیوِ‌سیاه زخمه به پندار می‌زند
خورشید را به مسلخ شب دار می‌زند

آتش زده کُنام خدادادِ شیر را
دزدِ عبوس، طعنه به کفتار می‌زند

بی‌رحم‌تر زهجمه‌ی ویرانگر خزان
باداس مرگ، لطمه به گلزار می‌زند

هر روز وحشیانه به بیتُ‌العروج عشق
چوب دفاع برسر بیمار می‌زند

بربوم خاک خون شقایق کشیده است
بربام شهر صیحه‌ی آوار می‌زند

وا می‌کند به گریه،لب غنچه‌های ناز
تیشه به پای سرو و سپیدار می‌زند

رسوای خاص و عام جهان‌ست و بازهم
کبریتِ‌مرگ، دست به انکار می‌زند

۲آذرماه ۱۴۰۲

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. سلام و درود بزرگوار
    آدینه بخیر

    درود بر شما

    ان‌شاءالله ظهور حضرت موعود نزدیک باشد و کل جهان از سیطره استبداد رها شود

    • صفا یغمایی

      آذر 3, 1402

      درود و سپاس ازمهرحضورتان
      جناب دکترلاهیجی عزیز.
      لطف عالی مزید.
      🌺🌺🌺

  2. علی معصومی

    آذر 3, 1402

    درودهای فراوان
    حناب یغمایی نازنین

    ♡♡♡♡

    لذتبخش است
    سروده های نابتان

    ♤♤♤
    دزدِ عبوس “شانه” به کفتار می‌زند

    کبریت مرگ” شعله ی” انکار می زند

    ♤♤♤
    دنیا پر از جنایت شیطان اکبر است
    با لاشه شتک زده منقار می زند!

    ما زخم های یخزده را وا نکرده ایم
    مشتی که بر نشانه ی خروار می زند

    ✍بداهه
    🌿🌹🌿🌹

    • صفا یغمایی

      آذر 3, 1402

      درودو سپاس جناب معصومی عزیز و ارجمند.
      متشکرم ازحسن توجه و بداهه‌ی زیبایتان
      🌺🌺🌺

  3. برهان جاوید

    آذر 3, 1402

    دیوِسیاه زخمه به پندار می‌زند
    خورشید را به مسلخ شب دار می‌زند

    درود بر شما جناب صفایی نازنین
    اثری بسیار زیبا و فاخر رقم زدید
    دستمریزاد و افرین
    🌺🌺🌺👏👏👏

    • صفا یغمایی

      آذر 3, 1402

      درودوسپاس جناب جاوید گرامی.
      ممنونم ازاظهار لطفتون
      موفق وسربلندباشید.
      ارادتمندشما صفا یغمائی.
      🌺🌺🌺

  4. معین حجت

    آذر 3, 1402

    درود جناب یغمایی …
    دستمریزاد 👏👏👏💐💐💐

    • صفا یغمایی

      آذر 3, 1402

      درودوسپاس جناب آقای حجت عزیز از تشریف فرمائیتون.
      مویدباشید.
      🌺🌺🌺

  5. مهدی سیدحسینی

    آذر 7, 1402

    درود بر شما 🌹🌹

    • صفا یغمایی

      آذر 10, 1402

      درودوسپاس جناب سیدحسینی عزیز.
      🌺🌺🌺

  6. مدینه ترکاشوند

    آذر 21, 1402

    سلام عرض ادب و احترام
    درود بر استادم عااالی دستمریزاد قلمتان نویسا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا