🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غــــزل تــــراشــــے

(ثبت: 255601) بهمن 9, 1401 

 

مثل یک بیقرار دلخسته
قایقم مانده بر لب ساحل
قایقی ڪه غریب و دلتنگ است
پیش رویش هزار دریا دل

در خودم یک غزل قدم بزنم
روبروی غروب آدینه
مثل بغضی ڪه ڪهنه شد در من
می چڪم از گلوی آئینه

در مسیرم غروب می خندد
بر سرم ابرهای بی باران
چه تگرگی درون من جاریست
مانده ام زیر غرش طوفان

تک و تنها غزل تراشیدم
از نبوغ قشنگ درناها
در سڪوت هوای دم ڪرده
در تن صبحگاه دریاها

جزر و مدی گرفته پارو را
تا به سر منزل نفس نروم
نفسم مانده در دلم پنهان
مانده تا از تن قفس نروم

آه … ای بی قرار خوبی ها
موج ها از ترانه لبریزند
از نگاهم ترانه بنویسید
تا دلم را ڪمی برانگیزند

خسته ام از غروب تنهایی
توی دریای خسته از نفرین
بعد باران دوباره می بینی
دلِ تنگم شڪسته از نفرین

مے روم تا حوالی ساحل
پشت دیوار دوستت دارم
دست باران حق نگهدارت
خاطرت را انار می ڪارم

 

#پرستش_مددی

ParasteshMadadi

 

 

 

نقدها
  1. مهرداد مانا

    بهمن 9, 1401

    لب ساحل
    قایق غریب
    گلوی آئینه
    خنده ی غروب
    نبوغ قشنگ
    تن صبحگاه دریاها
    سر منزل نفس
    دیوار دوستت دارم
    دست باران حق

    البته صرفا وفور این ترکیبات نمی تواند شعریت را برای یک اثر به ارمغان بیاورد . بلکه استفاده ی صحیح و صواب آنهاست که باعث فرحناکی کار می شود و این دقیقا چیزی ست که شاعر از پس آن به خوبی بر آمده است . مضاف بر این خلق یک لوکیشن در شعر نیازمند طراحی هنرمندانه است چون خود شاعر در آن لوکیشن حضور دارد و به قول غربیها یک کار هرنومنتیک لازم است که آن فهم به کلام صاحب اثر در آید تا مجددا به فهم مخاطب منتقل شود . بنابراین توصیف موفق و ریزنویسی آنچه که در لوکیشن اثر وجود دارد برای یک شاعر کاری شاق است و اگر از عهده ی آن بر آید باید به او تبریک گفت . در این اثر نیز نظایر ( دریا . پارو . ابر . باران . ساحل و … ) کاملا رعایت شده است و از این رو خواننده می تواند خود را در همان حال و هوای طوفانی شعر پیدا کند . و چه بسا خیس و دریازده شود .

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    بهمن 9, 1401

    می روم تا حوالی ساحل
    پشت دیوار دوستت دارم

    دست باران حق نگهدارت
    خاطرت را انار می کارم

    💐🙏👏👏👏👏🌹🌺

    سلام و احترام محضرتان بانو مددی گرامی

    از اشعار پاک و دل انگیزتان بهره می برم

    زیبا می سرایید

    💐🌿🙏🙏👏👏👏👏🌹🌷

    شادکام باشید

  2. طارق خراسانی

    بهمن 9, 1401

    سلام خانم پرستش عزیز
    چهارپاره ای زیبا و بدیع از خداوند شعر و ادب پاک خواندم و لذت بردم.
    بند بند این اثر در ذره ذره ی وجود خواننده اثر گذار است.

    در پناه خدا🌱🌹😜👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  3. صفا یغمایی

    بهمن 9, 1401

    آفرین و درودها برشما عالی و آموزنده
    موفق باشید بانوی هنرمند.
    🌺🌺🌺

  4. س ن روشن

    بهمن 9, 1401

    باسلام ودرود
    واژه های دریاوباران وساحل وموج وطوفان وتگرگ برغنای شعر افزوده ونیز باترکیب تصویرگونه ازسه عنصرانسان،عشق وطبیعت این غنای شعری به کمال رسیده.بسیارعالی🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا