🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شــهر ســر بــزیــر

(ثبت: 256367) بهمن 29, 1401 

 

از داغ باغ خویش به یا هو رسیده ام
من سالهاست تا به هیاهو رسیده ام

من دسته دسته بید به باران سپرده ام
تا رشته رشته شانه به گیسو رسیده ام

درد قبیله را به خدا هم نگفته ام
از زخم ڪهنه تا لب چاقو رسیده ام

من شعله شعله داغ تو را سر ڪشیده ام
وقتے ڪه گریه گریه به زانو رسیده ام

از هر سڪانس قصه ے میزان درد باغ
حسرت ڪشیده تا به ترازو رسیده ام

از ڪوره راه سبز غزل ڪوچ مے ڪنم
با مثنوے به خلسه ے یاهو رسیده ام

از فقر عشق طعنه به هر ماجرا زدم
گاهے تبر به هیمنه ے سروها زدم

با باغبان خسته هم آواز بوده ام
پاے فریب طایفه ناساز بوده ام

از مارهاے زخمے در عمق باتلاق
هرگز نخواه نوش بریزد به اشتیاق

اینجا ڪلاغ مظهر نور چراغ هاست
همسایه ے اصیل نفس هاے زاغ هاست

اینجا ڪسے به حادثه نم پس نمے دهد
هرگز جواب یاوه ے ڪرڪس نمے دهد

اینجا نصیب آینه گرد و غبارهاست
قدرت بدست طایفه ے بے تبارهاست

اینجا بساط مرگ مرا پهن ڪرده اند
هر جا ڪه مے روے همه انگار بَرده اند

فرمانرواے قلعه ے احساس مے شوم
بر فقر داغ آینه حساس مے شوم

با من غریبگے نڪن اے بیقرار درد
من خود شڪسته اے شده ام از تبار درد

از مثنوے به سمت غزل رهنمون شدم
در اوج درد بسته به داغ جنون شدم

اینجا بهاے آینه بودن شڪستن است
رسم تمام مدعیان دل نبستن است

اینجا بهانه مردن ڪل چراغ هاست
در زیر سایه هاے پر از غم نشستن است

اینجا پرنده مظهر پرهاے خسته است
پروانگے نشانه ے از خود گسستن است

این جاده اے ڪه ساده به بن بست رفته است
گاهے بهاے ساده ے از بغض رستن است

حالا دلم گرفته از این شهر سر بزیر
وقتے بهاے عشق فقط دل نبستن است

 

#پرستش_مددی

ParasteshMadadi

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 29, 1401

    این جاده اے ڪه ساده به بن بست رفته است
    گاهے بهاے ساده ے از بغض رستن است

    حالا دلم گرفته از این شهر سر بزیر
    وقتے بهاے عشق فقط دل نبستن است

    سلام و درود
    عیدتون مبارک
    غزل مثنوی بسیار زیبایی بود

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌👌🌱

  2. طلعت خیاط پیشه

    بهمن 29, 1401

    مهربانو ی ارجمند
    بسیارزیبا سروده اید
    ❤️💐💐💐🌿

  3. پروانه آجورلو

    بهمن 29, 1401

    درود مهربانو

    (من شعله شعله داغ تو را سر ڪشیده ام
    وقتے ڪه گریه گریه به زانو رسیده ام) 👌👌👌👌👏👏👏👏

  4. زهرا آهن

    بهمن 29, 1401

    فقط می‌تونم بگم فوق العاده بود

    آفرین ها👏👏👏

    درود بر شما مهربانو پرستش🌹🌷🌸

  5. مهدی سیدحسینی

    بهمن 29, 1401

    درود بر شما
    بهره بردم با آرزوی سلامتی و توفیق الهی در پناه حضرت حق 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا