🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غمخوار نبودی

(ثبت: 249444) مرداد 4, 1401 

 

دلبسته به تو بودم و غمخوار نبودی
افسوس که دل دادم و دلـدار نبودی

از سادگیـَم سـفرهٔ دل نزد تو شد باز
مـحرم شـدی و حافظِ اسـرار نبودی

دل‌را به‌ تو دادم که‌شَوی‌ صاحبِ قلبم
عشـق‌ِ تو هوس بود و خریدار نبودی

هر بار که غـمهای تو مـهمان دلـم بود
محـتاج تریـن بـودم و یکـبار نـبودی

ای داد که تو هـمدم و هـمراه نبـودی
هـمـخانـه مـن بودی و انـگار نبـودی

مهتاب‌ ترین‌ِ همه بودی‌ ولی‌ افسوس
در کـلبـهٔ مـن شـمـعِ شـبِ تار نبودی

دلـداده بـه انــدازهٔ دل بــودم و امـا
دلـداده بـه قـدرِ نـوک پرگـار نبـودی

باغِ‌ لبِ‌ من‌ فصلِ خزان‌ هم پرِ گل بود
در دست‌ و دل‌ و‌ چشمم‌اگر خار نبودی

بعداز توشده‌دردِ من‌این‌غصه‌که‌ای‌کاش
قانـع شـده بـودی و طـلبکار نبودی

از درد دل سوخته‌ ام این هـمه گفتم
هـر چـند کـه تـو لایق گفتار نبـودی

#امیر_بهنام ۱۳۹۴/۵/۲۳

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 4, 1401

    سلام طیب الله
    این مصرع ظاهرا از وزن خارج شده است
    مهتاب‌ترین‌بودی‌هرشب‌ولی‌افسوس

    • امیر بهنام گل

      مرداد 4, 1401

      درود جناب آزاد بله حق با شماست اصلاح شد، محتابترین همه بودی ولی افسوس
      قبلا اصلاح کرده بودم در کانال تلگرامم ولی از آرشیو کپی کرده بودم برای این سایت که اون هم اصلاح شد ،سپاس از توجهتون🙏☺️🌹🌹🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    مرداد 4, 1401

    درود
    عالی
    احسنتم
    🍃🍃🍃

  3. آرمان پرناک

    مرداد 4, 1401

    دلـداده بـه قـدرِ نـوک پرگـار نبودی

    به به چه شعرهای زیبایی امروز خواندم
    بهره مند شدم از قلمتان
    پاینده باشید
    🌹🌹

    • امیر بهنام گل

      مرداد 4, 1401

      درود. ممنونم لطف دارید🙏☺️🌹🌹🌷🌷🌺🌺🌈🌈

  4. مرداد 8, 1401

    بداهه ای تقدیم استاد عزیزم

    دل ز سوختن مرهم ویاری ندارد

    و دیگر غصه تاب اغیاری ندارد

    به موج ساحل دریای مشحون

    قلم دیگر مرا کاری ندارد

    و دیگر خنده ای روی لبم نیست

    که روح خسته انگاری ندارد

    صبوری کرده ام آسوده باشی

    به مطلع یا که مقطع گفتن اجباری
    ندارد

    چرا در بغض دردت حسرتی تو

    که بیت من خریداری ندارد

    دلم را می ربایی با سطور ورنگ شعرت

    چرا این دایره زین مرکز پرگاری ندارد

    و گویم حسرت شعرت بدینجا

    که معصوم غزل برشعرتان زاری ندارد

    از حضور آرامبخشتان نهایت امتنان را دارم
    پاینده مانی به عشق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا