🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غم سیاه

(ثبت: 253305) آذر 1, 1401 

 

فرا گرفته از درون ، غم سیاه
نشسته حال بدشگون، کنار من
به جای خنده بر لبم ، چو مرده ای
نوشته سرنوشت ، باختن قمار من

رسیده از کرانه ها ، شب سیاه
سراغ من گرفت ، حامل بهانه‌ها
خزان کنون، برای قلب ساده ام
مرور لحظه های غصه دار لاله ها

ولی شکسته ساقه نحیف من
به دست باد سرد وقت شوم
به تلخی قرار های بی ثمر
شروع نحس، ناله نفس ز بوم

صدای پای مرگ را شنیده ام
نگو خیال ، که جنایتی بدیده ام
به جامه درون خون شناورش
از این که زنده ام، بسی بریده ام

دروغ نیست، قصه های تلخ شهر
که دور نیست ، حادثه شود عیان
شنو صدای ضجه جوان غرق خون
که بعد او شود عیان هزار ها جوان

شد آرزویی از من، شکسته دل
قسم به اشک مادران این دیار
طلوع و جان گرفتن جوانه ها
شکفتن گل تمام بوستان در بهار

سروده ای از : ادریس علیزاده

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 10 
  1. جواد مهدی پور

    آذر 1, 1401

    درود بر شما جناب علیزاده گرامی

    از شعر پاکتان بهره مند شدم

    زنده باشید

    💐👏👏👏🌹

    • ادریس علیزاده

      آذر 1, 1401

      درود بر شما بزرگوار و سپاس گزارم از حضورتان

  2. درود بر شما
    زیبا سروده اید
    💐💐💐🌿

  3. سلام و درود و خدا قوت جناب علیزاده ی گرامی

    • ادریس علیزاده

      آذر 1, 1401

      درود بر استاد رضاپور و سپاس همیشگی بر حضورتان

  4. زهرا آهن

    آذر 1, 1401

    درود بر شما

    شنو صدای ضجه جوان غرق خون
    که بعد او شود عیان هزار ها جوان

    بسیار عالی👏👏👏👏

    • ادریس علیزاده

      آذر 2, 1401

      درود بیکران و‌ همیشگی من به شما بانوی آریایی

  5. فریبا نوری

    آذر 1, 1401

    درود جناب علیزاده گرانقدر

    و آرزوی دل شکسته تان مستجاب

    🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا