🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 «فاش نمی شود این غیبت ویرانگر»

(ثبت: 253656) آذر 12, 1401 

 

این غیبت ویرانگر
نه تَرَک های کفِ حیاط خانه را
پر می کند
و نه دیوارهای این خانه ی کهنه را نو
و هیچ کسی به اندازه ی ما
عاشق رقصیدن در هوایی برفی نیست
کسی به اندازه ی ما
عاشقِ کَندن ِ
علف های هرز حیاط خانه نیست
عاشقِ مورچه های سیاه که زندگی ما را
به خاک فاش گفته اند
فاش نمی شود این غیبت ویرانگر
حتا اگر کفش های لنگه به لنگه ی خود را
به زور به خیابان بفرستیم
بر روی هر درختی از شهر
آواز گنجشکی را بکاریم
اما فکر می کنم
با دیدن پرواز چند پرنده
قفس را می توان به تأخیر انداخت
زیباترین پر را از طاووس گرفت
و پرواز را با هجاهایی دیگر معنا کرد
این غیبت ویرانگر آن قدر ساده نیست
تا با ورود به خانه او را در آغوش گرفت
و اومانیسم را در آغوش آن
یک مادربزرگِ چهارده ساله خواند.

 

عابدین پاپی(آرام)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 12, 1401

    سلام

    آفرین
    عالی ست

    در پناه خدایی که می دانیم هست 🌿👌👏❤️🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا