🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فردا

(ثبت: 254177) دی 1, 1401 

 

ای عطر گل سوخته ی باغ کجایی
دیریست که ما چله نشستیم بیایی

سر تا سر سال است شب اول دی ماه
بر سفره ما مانده نه رونق نه صفایی

سرد است جهان سردتر از صبح زمستان
تلخ است خوشی تلخ تر از زهر جدایی

از لشگر عشاق بس ات نیست مگر این
خیل همه دیوانه و مجنون و هوایی

اندوه فراق تو رسیده است به آن جا
کز سینه ی هر سنگ برآورده نوایی

می ترسم از این شب نبرد جان کسی ای ماه
از ما ندهد با تو‌ خبر باد صبایی

یلدای جدایی تو را صبح نبینیم
خورشید ز مشرق به در آید تو نیایی

از ما که گذشته است مگر مردم فردا
یابند به درد خود از عشق تو دوایی

خرم شود آن روز که خورشید تماشات
بر دیده ی عشاق کند چهره نمایی

 

 

 

 

نظرها
  1. درود بر شما بانو روز بهانی فر گرامی

    یلدایی غمبار و دل انگیزی سرودید

    لذت بردم

    شادکام و پیروز باشید به مهر

    💐🌿🙏👏👏👏🌹🌸

  2. سلام و درود

    غزل زیبایی ست و از بیت اول خواننده را مسحور خود می کند و تا پایان این حال خوب ادامه دارد.
    فکر می کنم در این بیت باید بازنگری شود :

    از ما که گذشته است مگر مردم فردا
    یابند به درد خود از عشق تو دوایی
    پیشنهاد حقیر :
    از ما که گذشته است مگر مردم فردا
    /یابند به درد خود از آن عشق، دوایی/

    در پناه خدا سلامت و موفق باشید🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  3. خیزد غزلت از دل پر مهر خدایی
    هر چند دهد بوی دل انگیز جدایی
    باشد که مبارک شب یلدای تو باشد
    بر محفل بی رونق ما داد صفایی
    تقدیمتان باد مهربانو.
    غزلی شیوا و زیبا بود.
    احسنت.
    🍏🍉🍉🍏

  4. صفا یغمایی

    دی 1, 1401

    درودها بانو بسیارزیبا بود
    اجرتان با صاحب اثر.
    موفق باشید وشیرین بیان.
    🌺🌺🌺

  5. مهرداد مانا

    دی 2, 1401

    اینکه هنوز کسانی هستند که چهچهه بزنند و آواز بخوانند
    کسانی که لباس های سنتی بپوشند
    شعر کلاسیک بسرایند
    و آداب دیرینه را اجرا کنند ، یعنی همچنان فرهنگ زنده است و نفس می کشد . خودم به پوشیدن لباسهای محلی علاقمندم و آوازهای سنتی را هم می شنوم و هم می خوانم . شعر نیز انتخاب اولم شعرهای کلاسیک است . به خصوص غزل و ترانه
    اما خود از عهده ی سرودن شعر سنتی بر نمی آیم . هرچند بسیاری از اسباب و آلات آن را در شعر سپید به شکل خودجوش رعایت می کنم . بنابراین اگر کسی بتواند ظریفانه از عهده ی سرودن شعر کلاسیک برآید باید به او آفرین گفت. دقیقا همچون شاعر این صفحه

    چنانچه توانستید سری به شعرهای غزل آرامش و فرشید افکاری در همین سایت هم بزنید . فکر می کنم بی تاثیر نباشند بر کار و بار شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا