🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرزانه کیست ..؟

(ثبت: 1678) خرداد 19, 1395 

بسمه تعالی

ای که حسنت گشته در آفاق    نقل انجمن

مانده ام  ، در وصف رویت شعر گویم یا سخن !؟

هرکه از خال رخت بگذشت ، او فرزانه نیست
مثل یک پروانه ای باشد که نشناسد چمن

خط قرمز می کشی تا از لبانت نگذرم

غافل از اینکه در این دنیا نه لب ماند نه من
 

حرف بسیار است در تعریف گیسوهای تو

پیش نامحرم نخواه از من که بگشایم دهن
 

جلوه زار روی تو آیینه ی  طاووس هاست

در چمن از نکهت روی تو   روید  یاسمن
 

هیچ سروی همقد اندام زیبای تو نیست

هیچ دشتستان  ندیده چون تو آهوی ختن

ماه را در گوشه ی چشمان خود جا داده ای

برکه ی آرام می بیند در آنجا    اهل فن