🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فكر خام

(ثبت: 248289) خرداد 18, 1401 

 

صادرات قوت ما يك فكر بى فرجام بود
واردات بنجلات تعبيرى از اوهام بود
ميلياردها ليتر آب در مزرعه ها ريختيد
ميوه هاى ناب ما در كشتى بيگانه بود
اندرون سد ما آبى دگر باقى نماند
بس كه زير پاى صيفى هاى ما تالاب بود
هر شب و روز اين تريلى ها به يغما مى برند
قوت اين ملت بجاى سفره در تاراج بود
هرچه مى كوشد ضعيف قوتى نمى يابد دگر
نان محرومان به خشكى همره صد آه بود
تا به كى اين گشنگى مهمان محرومان شود
كاسب پروانه دار در چشم حاكم يار بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا