🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 *فُزْتُ وَ رَبِّ الْڪَعْبہ*

(ثبت: 258517) فروردین 28, 1402 
*فُزْتُ وَ رَبِّ الْڪَعْبہ*

عشق مےگیـــرد سراغِ شاعـــرِ حسّاس را

تا ببینـــد لہ لہِ اندیشـــہ و احساس را

تیغِ تیزِ هیز لبخندے بہ حوضِ شیر ریخت

شیـره‌ٔ خون خورد و دید آرامشِ ڪیّاس را

خوشہ خوشہ گندمِ زلفِ سلامُ الله سوخت

تا شنیـــد از ترمۂ زخــــم انتظارِ داس را

ساربانِ نوعـــروسِ قاصدڪ‌ها نوحـــہ‌‌گر

پَـر در آورده بخوانـد ڪــاروانِ یـــاس را

بـر ڪـــلاغِ شب‌شناسے مرگ سیلے مےزند

بُـرده بر منقــــار قافِ غصّــــۂ انفاس را

ماه بـے پیــرایہ در خاموش‌چاهِ بـے ڪسے

مےرود پیــــدا ڪند پیشــــانےِ الماس را

فقر ســر جنبانده بر انبان و کوزه‌زارِ شیــر

اشتهـــاےِ درد خورده قامتِ مقیـــاس را

وقتِ وقفِ آه نخلِ ســربہ‌زیرِ ســایہ پیر

موےِ مویہ را بغل ڪـرد و دلِ عبّـــاس را

ساعتِ مولودےِ غم، رقصِ شمشیــرِ خزان

اشڪ مےسوزد خیامِ خامـــہ و قرطاس را

ـــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

پ ن:

خیام: خیمہ‌ها
خامــــہ: قلم
قـرطاس: کاغذ

 

 

 

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    فروردین 13, 1403

    سلام و درود بر شما
    بسیار زیبا بود شعرتون