🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فیض کامل ..

(ثبت: 5278) دی 13, 1396 

بسمه تعالی

 

هر دلی از عشق خالی باشد آن را دل نخوان

آرزو مند هوای نفس را  عـــــــــاقل نخوان

 

فیض کامل می رسد از حق  به ذرّات جهان

حرف حق را در کتاب زندگی  باطل نخوان

 

ساحل آن باشد که  لنگرگاه  کشتی ها شود

موج دریا را چو دست اندازها  ساحل نخوان

 

رهبری که  باز نستاند تو را  از خویشتن

راهزن بشمار او را     رهبر قابل نخوان

 

من برای خوبرویان   دین و دل را داده ام

بیش از این در دست و دل بازی مرا جاهل نخوان

 

پینه می بندد به خود دستی که صد مشکل گشا ست

پینه را در دست آن مشکل گشا    مشکل نخوان

 

شمع سوزد  تا سحر   در محفل پروانه ها

محفلی که خالی از پروانه شد محفل نخوان

 

فضله می ریزد شبیه موش   نادان   با سخن

هر تهی مغزی که نادان ست  را فاضل نخوان

 

می ستیزد با ستم  فرمانروای پاکبـــــاز

حاکم سر در هوا را   قاضی عادل نخوان

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):