🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قلندر ( پدرم )

(ثبت: 243983) دی 19, 1400 

 

عمرم تباه گشت و نديدم قلندری
ای خوبتر ز جاری و شبنم نگاه تو
ای سرو بگو در بهاران چه ديده ای
شايد بتابد از اين پس , پگاه تو
مائيم اسير و تو در عرش و کبريا
ای خوبتر ز گُلشن و دريا , کنارِ تو
تو در پياله عکس رُخ يار ديده ای
ای مظهرِ محبت و پاکی ردای تو
در دستهایِ نجيبت شکوفه است
ای دلربا نوای رهائی , پيام تو
تو با چشمه ی زلال خو گرفته ای
بگذار تا هميشه بگريم برای تو

بیاد پدر گرانقدرم آقا رضا مروج همدانی
او که ایمان و اخلاق خوش و ساده زیستی و انفاق را سرلوحه ی خود کرده بود
رحمت شده در مورخ 9/10/1393

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. فریبا نوری

    دی 19, 1400

    عمرم تباه گشت و نديدم قلندری
    ای خوبتر ز جاری و شبنم نگاه تو

    درودها جناب مروج همدانی گرانقدر
    روان پدر بزرگوارتان شاد

    🌷🌷🌷🌷

    • هزاران سپاس و سلام
      خداوند همه را قرین رحمت و بخشش کند
      برقرار باشید به مهر الهی

  2. سلام و درود
    روح شان شاد 🌿🌿🌿

    • بینهایت از ابراز لطفتان ممنونم
      سلامت و رستگار و شاد باشید

  3. سلام
    روحش شاد و یادش همیشه جاویدان

  4. سیاوش آزاد

    دی 20, 1400

    سلام روح پدر شاد و اگر شاعر بودند اشعاری از ایشان محبت کنید و یا اگر نکاتی فرموده اند بفرمایید

    • سلام گرانقدر سپاس از مهرتان
      پدرم شاعر نبودند ولى حافظه بسيار خوبى حتى در سن ٩٢ سالگى داشتند و اكثر غزلهاى حافظ و گلستان و بوستان سعدى و اشعار ميرزاه عشقى را بياد داشتند و بر اساس همان مفاهيم متعالى زندگى و تفكرات و رفتارش را منطبق كرده بودن
      سادگى در زندگى و بى آلايش بودن و ايمان قلبى به خالق هستى و توجه خاص به ضعيفان و اخلاق خوش و ابراز محبت به همگان خصوصا به ضعيفتر از خودش از بارزترين منش ايشان بود
      حتى در عين نداشتن امكانات براى خود به دليل كارگر بودن و عدم بازنشسگى و بيمه درمانى ، از آنچه خداوند برايش مقرر كرده بود مى بخشيد
      من لياقت فرزندى او را ندارم و شباهتى با پدرم نداشته ام اما آرزومندم مانند او انديشه و رفتار داشته باشم

      ممنون از ابراز توجه شما گرانقدر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا