🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قومی که دقیق اند به ایام و دقایق

(ثبت: 1608) خرداد 10, 1395 
قومی که دقیق اند به ایام و دقایق

جانم به فدای همه ی مردمِ عاشق

همواره به میدان شرف، حاضر و فائق

این خلقِ رسیده به فرازی که نبودند

با خیره سری های [1]  شهِ خیره[2] موافق

وین  قومِ بلا دیده ی از غم برهیده

محصولِ دعای سحرِ خیلِ شقایق

آنان که دویدند و رسیدند به مقصود

قومی که دقیق اند به ایام و دقایق

یک ملت مظلوم که فریاد محبَّت

سرداده و سَر، داده و بر عشق چه لایق!!

در مسلخِ آزادی و عرفان شده پَرپَر

پَرپَر شدگانی که سرودند حقایق

دل داده به آیاتِ خداوندی قرآن

خوانند چو مرغانِ سحر، سوره ی طارق

پ . ن

[1] . خیره سر. [ رَ / رِ س َ ] (ص مرکب ) بیهوده گرد. بوالهوس . || سرکش . (غیاث اللغات ). لجوج . ستهنده . عنود. یک دنده . گستاخ . بیشرم . لجاجت کننده . پندناپذیر. (یادداشت مؤلف ) :
به خیره سر شمرد سیر خورده گرسنه را
چنانکه درد کسان بر دگر کسی خوارست .

[2] . خیره . [ رَ / رِ ] (ص ) بدخواه . بداندیش . نابکار. (ناظم الاطباء). ستمگر. آزاردهنده