🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 كاخ و كوخ

(ثبت: 232878) آبان 10, 1399 

 

هر ستون از كاخها بر دوش كوخها باقى اند

گفتگوهاى شما از هر صداقت خالى اند

در هجوم چشم بندها عدل و انصاف كشته شد

اين تجملهايتان همچون روالى جاريند

قامت محروم خرد است زير چرخ بردگى

آفرين بر سرعت تغيير در اين زندگى

آه چقدر زود راه خوبان را عوض كرديد زود

آه چگونه ژست خوبان را به تن كرديد زود

از تجمل تا جمال و جمع اموال تاختيد

دين و مسلك ، آبرو با عشق و دوستى باختيد

پير ما همواره از محروم دلجوئي نمود

در عوض ويلا و قصر و كاخها را ساختيد

اى دوصد لعنت به طماعى ثروت سازها

ثروت اندوزان و محروم ساز و انبار سازها

تقديم به روح بلند امام خمينى كه همواره سفارش محرومين را مى نمود.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 10, 1399

    🌹🌹🌹🌺🌺🌺💐

    • آبان 10, 1399

      تشكر از لطف شما

  2. مازیار نژادیان

    آبان 10, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹در پناه خدا

    • آبان 10, 1399

      هزاران سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا