🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادرانی برشته، خاکستر

(ثبت: 264801) مهر 27, 1402 
مادرانی برشته، خاکستر

 

قالب : خوشه ای متغیر

کودکی ایستاده می بیند
مرگ همسالگان مجروحش
آنطرف تر میان آتش و خون
کودکانی که زنده می سوزند
دخترک با خودش چه می گوید؟

»

خیره بر آتش است و می موید
این حقوق بشر برای کیست؟!

سینه ی دخترک چه دریایی ست
در دلش با خدا چه می گوید؟

کودکانی فرشته می میرند
مادرانی برشته، خاکستر

و شما اهل قال و مال و وصال..
شادِمان خفته اید در بستر

من از امروز تا به پایانم
رختِ اندوه بر تنم دارم

روی لب های دختری تنها
بذر فریادِ عشق می کارم

 

26 مهر 1402

 

 

 

نظرها 10 
  1. برهان جاوید

    مهر 27, 1402

    درود استاد طارق گرامی
    زیباست و پر احساس و دغدغه مند
    و این چیزی نیست جز ادای استادانه ی رسالت یک شاعر ارمان گرا و روشن بین

    کودکانی فرشته می میرند
    مادرانی برشته، خاکستر
    و شما اهل قال و مال و وصال..
    شادِمان خفته اید در بستر

    دستمریزاد
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • طارق خراسانی

      مهر 27, 1402

      سلام برهان عزیزم

      صبح از فومن‌حرکت کردم الان به مقصد رسیده و به پاک‌آمدم‌
      فدای تو‌ طارق❤️

      در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌱

  2. من از امروز تا به پایانم
    رختِ اندوه بر تنم دارم

    روی لب های دختری تنها
    بذر فریادِ عشق می کارم

    سلام و درود

    • طارق خراسانی

      مهر 27, 1402

      سلام دختر شاعرم

      سپاس از اینکه هستی

      در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌱

  3. طلعت خیاط پیشه

    مهر 27, 1402

    استاد طارق ارجمند
    درود بر ای زرگارتان
    👏😭👏😭👏😭💐🌿🍃

    • طارق خراسانی

      مهر 27, 1402

      سلام بانوی گرانمهر پاک

      سپاس از حضور کرمتان

      در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌱

  4. معین حجت

    مهر 27, 1402

    درود استاد طارق …
    الهی که هرچه زودتر صلح و آرامش جهان را فراگیرد و هیچ کس در هیچ کجای دنیا دغدغه ای جز ساختن فردایی بهتر را نداشته باشد …
    👏👏👏💐💐💐

    • طارق خراسانی

      مهر 27, 1402

      سلام استاد جان
      الهی و‌ الهی
      باور بفرمایید بنده ذره ای از این دنیا نمی خواهم الا همین صلح و آرامشی که شما آرزو کرده اید
      در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌱

  5. مهدی سیدحسینی

    مهر 29, 1402

    درود استاد
    ان شاء الله همیشه شاد و سلامت باشید 🌹🌹

  6. نسرین حسینی

    آبان 4, 1402

    درودها برشما جناب خراسانی عزیز
    به امید روزهای خوب وصلح وآرامش برای کل مردم دنیا
    🍁🍁🙏🏿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا