🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر

(ثبت: 266740) دی 15, 1402 

 

یاد از آن روز که تا گریه فراهم می شد،
سینه اش چشمه ای ازکوثر و زَمزَم می شد

ظهرداغ و عَطَش و وحشت و تنهایی را
برسرم سایه ی طوباشْ مجسّم می شد

عطر گلواژه ی لالاییِ هر روز و شبش،
بیقراریِ مرا مونس و همدم می شد

آنکه از داغ حوادث سرِ من تب می کرد
برلبِ تشنه ی من سیلِ دمادم می شد

هرزمان باغ دلم دستخوش طوفان بود،
سَروِ خوش قامت او از غم من خَم می شد

بوسِ بارانی خودرا که نثارم می کرد،
دل من غرق گل و لاله و شبنم می شد

تکیه بر سینه ی سینایِ کلیمُ اللّهَ اش،
بردلم نور خدا، طور، مسلّم می شد

تا که او بود،مرا قصّه ی پُر غصّه نبود
وای اگر سایه ی او بر سرِمن کم می شد

‌‌***********************************
برگرفته از کتاب مجموعه شعر«پایان نامه ی دل »سروده ی
قاسم یوسفی «ذوالفنون»

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    دی 15, 1402

    هرزمان باغ دلم دستخوش طوفان بود،
    سَروِ خوش قامت او از غم من خَم می شد
    بوسِ بارانی خودرا که نثارم می کرد،
    دل من غرق گل و لاله و شبنم می شد
    تکیه بر سینه ی سینایِ کلیمُ اللّهَ اش،
    بردلم نور خدا، طور، مسلّم می شد
    درود بر شما و‌مادر بزرگواری که در دامن خود چنین فرزند شاعری را پروریده است
    چه قدر خدا دوستم‌ داشت امروز که باآنکه گرفتار کارهای بسیاری بودم یکی از خوانندگان شعر شما باشم.
    به احترام مادر گرامی تان و جهت خیر مقدم گزینه ی نقد را فعال کرده تا دیگر عزیزانم نیز این نفیسه را بخوانند‌
    .
    در پناه خدا 🌱✌️🌹👏👏👏👏👏👏✌️🌹🌱

    • قاسم یوسفی

      دی 15, 1402

      جناب خراسانی عزیز بسیار سپاسگزارم منهم مفتخرم به شما عزیز هنرمند که اینچنین هنرمندانه ابراز محبت نموده اید درود برشما و مادر برومند جنابعالی که چنین فرزند اهل دلی را پرورید روز مادر بر مادر عزیزتان خجسته باد سایه ی پرمحبتش بر سرتان مستدام

نظرها
  1. جناب یوسفی ارجمند
    درود بر شما
    🙏🙏🌺🙏💐🌿🍃

    • قاسم یوسفی

      دی 15, 1402

      سپاسگزارم سرکارخانم خیاط پیشه روز مادر برشما خجسته باد 🙏🌷

  2. فریبا نوری

    دی 15, 1402

    هرزمان باغ دلم دستخوش طوفان بود،
    سَروِ خوش قامت او از غم من خَم می شد

    درودها. غرق رحمت و نور باشند.

    • قاسم یوسفی

      دی 15, 1402

      سپاسگزارم خداوند همه مادران را غرق نور و رحمت فرماید روز مادر را تبریک عرض میکنم 🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا