🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر

(ثبت: 249509) مرداد 3, 1401 

ئاگاداری مێژوومان
جاروه‌جارێ فه‌رامۆش دەکا
چوار خووشیکی بێکەس
زوت و هیلاو گڕیان
گەرچی حەزیان پی بوو
لە کەش و کۆشی دایکیان داسرەوین بوون
بەڵام خودا حوکمی کرد
لە هەلاک و مەرگی دایکیان.

▪ برگردان فارسی:

حافظه‌ی تاریخی‌مان
گاهی فراموش می‌کند
چهار خواهر بی‌کس
عریان شدند
گرچه دوست دارند
در آغوش مادرشان آرام بگیرند
اما خدا فرمان داده بود
مرگ مادرشان را.

#زانا_کوردستانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 3, 1401

    سلام و درود و خداقوت،
    امید که به زودی، از شما بزرگوار، شعر پیشرو در گونه هایی همچون سروش به زبان های پارسی و کردی بخوانیم.
    پیروز و بهروز باشید در پناه خدا

  2. سیاوش آزاد

    مرداد 3, 1401

    سلام این اثر به کدام حادثه تاریخی اشاره دارد؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا