🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ما مداد مشق زندگی بودیم

(ثبت: 252047) مهر 21, 1401 
ما مداد مشق زندگی بودیم

 

سرمون شکست و بی دَووم شدیم
بس تراشیدنمون حروم شدیم

ما مداد مشق زندگی بودیم
دو سه خط نوشتیم و تموم شدیم

بی قرار درس عاشقی بودیم
لای انگشتای عشق آروم شدیم

توو رفاقت پای خیلی ها بودیم
نمی دونیم سپر ِکدوم شدیم

یه مسافر توی روزگار بودیم
آخرش غریبِ زاد و بوم شدیم

ما رو با دیوونه ها بُر زده اند
که گرفتار همین هجوم شدیم

ته ِ این قصه ها رو بلد بودیم
اگه گم شدیم توو این رسوم شدیم

شبِ غصه های ما وقتی رسید
که با اهل حیله هم کلووم شدیم

 

( رضا محمدصالحی)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. رضا محمدصالحی

    مهر 22, 1401

    سلام

    سلمان عزیز
    سلمان فهیم

    چقدر بودنتان و نوشتنتان مغتنم است
    هرچه بگویم در برابر فهمتان از شعر، ابتر است

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 21, 1401

    سلام و درود بر استاد صالحی عزیز
    هنوز در مکتب شعر، وقار و معرفت شما چون شاگردی کوچک دوزانو زده و می آموزم
    خوشحالم بعد از مدت های مدیدی شما را در پاک زیارت می کنم.
    در پناه حضرت دوست 🌿👏👏👏👌🌹🌿

    • رضا محمدصالحی

      مهر 22, 1401

      درود حضرت دوست

      همیشه مدیون لطف شما هستم

      و ارادتمند

      پایا باشید

  2. صفا یغمایی

    مهر 21, 1401

    درود برشما بسیارزیبابودولطیف
    🌺🌺🌺

  3. فریبا نوری

    مهر 21, 1401

    درودها استاد محمدصالحی عزیز
    عرض خیر مقدم و خوشامد بسیار
    و با امید به تداوم این حضور ارزشمند
    شعر، برای من در ابتدا تداعی گر داغ و دردی بود بی پایان از پرپر شدن محصلان و دانشجویان جوان این سرمایه های بی بازگشت انرژی و عشق.
    و سپس با نگاه انتقادی شاعر به آنان مواجه شدم که از دیدگاه ایشان، آن ها خودشان هم نمی دانند سپر بلای چه کسی یا کسانی شده اند و با کدام اهل حیله به رفاقت و همنشینی و هم کلامی برخاسته اند که چنین شب سیاه سرشار از غمی رقم خورد. این هم نگاهی است به جریان های حاضر که شاید امروز منتقدان این نگاه به مراتب بیش از موافقانش باشند. اما هر دیدگاهی که داشته باشیم فکر می کنم اندوه نخستین این شعر یک اندوه جانکاه مردمی و همگانی است.

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • رضا محمدصالحی

      مهر 22, 1401

      سلام خانم دکتر گرامی

      حضور سرکار علیه و دوستان ادیبی چون شما برای هر مجموعه‌ای مایه عزت و وقار است و نگاه ارزشمند و واکاوی خوب شما بر اشعار همیشه برای خوانندگان کلاس درسی مغتنمی است

      از لطف شما ممنونم،

      با امتنان و سپاس

  4. درود و احترام جناب دوست رضامحمدصالحی عزیز
    خوشحالم که بعد از مدت هامهمان شعر زیبایتان هستم که در حقیقت سرودی عمیق و تاثیرگذار است
    با اشتیاق خواندم از شرح و نقد بزرگواران استادسلمان مولایی و خانم دکتر نوری نیز بهره بردم
    ارادت و سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا