🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مترسگ ..

(ثبت: 2225) مرداد 25, 1395 

بسمه تعالی

صحبت از آیینه ها ، وقتی تــــو باشی باطل ست

قرص ماهت همچنان در برکه ی دل کامل ست

شهر را خیل مترسـگ ها چنان پر کرده اند

کز برای دیدن خورشید صد ها حایل است

عشق یعنی یک شقایق در میان دشت خون

هر که دل را باز دارد از شقایق ، قاتل ست

کشتی جان را به دست نا خدایت داده ام

زندگی مانند اقیانوس ها بی ساحل ست

هر توانمندی به عقل خویش دانا می شود

زین سبب نادان همیشه وامدار عاقل ست

عاشق بیچاره را کمتر ملامت کـــــن که او

دل به دلبر داده و جانباز عشق و بیدل ست

هیچ مسئولی مصون از حربه ی شمشیر نیست

در مقابل ، هرکسی در جای خود یک سائل ست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):