🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مثنوی درد 9 – عالمان بی عمل

(ثبت: 250899) شهریور 25, 1401 

 

عالمان , تا کی سکوت بر دیو و دد جایز شده ؟
خون محرومان درون شیشه ها وارد شده

پس چرا زنجیر بر پاها و دستها بسته اید ؟
تا به کی مُهر سکوت و صبر بر لب بسته اید ؟

این چه دینی ست که همه از بودنش سر می زنند ؟
این چه آئینی ست که زندانی از آن پَر می زند ؟

کو عدالت پیشگی بر مردمی دلپاک و خوب ؟
کو عملکردی که نامردان بسوزند مثل چوب ؟

تا به کی دور تسلسل بر حقایق می زنید ؟
اینهمه حرف از اصول و عرف و قرآن می زنید ؟

درسهاتان خطی از انصاف در خود دیده است ؟
سفره های مردم محروم طعامی دیده است ؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا