🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مخمس رباعی زیبای استادلاهیجی

(ثبت: 265422) آبان 17, 1402 

 

عشق من و تو حکایت سنگ و سبوست
از جنس رفاقت مجاز دو هووست
باغمزه‌ی چشم تو نگنجم در پوست

آرامش لبخند تورا دارم دوست
مانند شراب شعر شیراز نکوست

آن‌شب که تورا به کوچه دیدم تنها
آسوده و بی‌خیال و آزاد و رها
تردید به دل، خجول، با حُجب و حیا

گفتم که بده بوسه‌ی مخصوص مرا
گفتی ندهم باده حرام‌است ای دوست

 

۱۶آبانماه ۱۴۰۲

 

 

 

نظرها 13 
  1. عظیمه ایرانپور

    آبان 17, 1402

    درود بر شما
    و جناب لاهیجی
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌸

    • صفا یغمایی

      آبان 17, 1402

      درودوسپاس بانو ایرانپور گرامی
      لطف فرمودید
      موفق و سلامتباشید.
      🌺🌺🌺

  2. سلام و درود جناب یغمایی عزیز
    روز خوش

    کوچک نوازی فرمودید رباعی خام حقیر را مزین به مخمس قلم قشریفتان فرمودید!

    سپاسگزارم

    • صفا یغمایی

      آبان 17, 1402

      درودجناب آقای دکترلاهیجی عزیز.
      ازاینکه رباعی ارجمندشمارا با بضاعت مزجات تضمین کردم
      عذرخواهم.
      سربلندونویسا باشید.
      🌺🌺🌺

  3. معین حجت

    آبان 17, 1402

    درود بر هر دو بزرگوار👏👏👏💐💐💐

    • صفا یغمایی

      آبان 17, 1402

      درودوسپاس جناب آقای حجت
      گرامی .لطف فرمودید.
      🌺🌺🌺

  4. طلعت خیاط پیشه

    آبان 17, 1402

    درود بر شما جناب یغمایی بزرگوار و جناب لاهیجی ارجمند
    بسیار زیبا ست و خواندنی
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸👏🌺🌸🌺🌸

    • صفا یغمایی

      آبان 17, 1402

      درودوسپاس ازلطفتان بانوی هنرمندخانم خیاط پیشه‌ی گرامی.
      موفق وسربلندباشید.
      🌺🌺🌺

  5. علی معصومی

    آبان 17, 1402

    به به چه زیبا
    ♡♡♡♡
    دروده بر جناب یغمایی نازنین
    و جناب دکتر لاهیحی عزیز
    ♡♡♡♡
    🌿🌹👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    • صفا یغمایی

      آبان 18, 1402

      درودوسپاس جناب معصومی بزرگوارازحسن نظرارجمندتون
      موفق و سلامت باشیددوست گرامی.
      🌺🌺🌺

  6. طارق خراسانی

    آبان 17, 1402

    سلام‌و‌درود‌

    بسیار زیباست هم رباعی و‌هم تضمین آن
    احسن‌یه دو‌ استاد کرانمهر

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏👏🍃

    • صفا یغمایی

      آبان 18, 1402

      درودوسپاس فراوان جناب استادخراسانی عزیز.
      لطف عالی مزید.
      موفق و موید باشید دوست گرامی.
      🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا