🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مدار

(ثبت: 263655) شهریور 17, 1402 
مدار

باختم حسّی از این بدتر کنارم نیستی؟
سوختم باغ گلی بودم بهارم نیستی

ریختم با خش خش هر برگ در صحرای عشق
رهگذار کوچه ی تاریک و تارم نیستی

بی پناهم سایه ات سنگین، نگشتی تکیه گاه
می روم با نا‌امیدی سایه سارم نیستی

عاشقم با لشکری آماده ی فتح توام
پادشاها! فاتح ملکِ تبارم نیستی؟

رحم کن از این نبرد نابرابر، خسته ام
حیف تسلیمم ولی تو پای کارم نیستی

هرکجا بودی ندیدی دور تو چرخیده ام؟!
کهکشان راه شیری بر مدارم نیستی؟!

اشتیاق با تو بودن تا همیشه با من است
بی قرارم نازنینا بی قرارم نیستی؟!

 

معصومه بیرانوند

۱۶ شهریور ۱۴۰۲

 

 

نظرها 10 
  1. مینا .تمدن خواه

    شهریور 17, 1402

    درودها نثارتان عزیزم
    بسیارعالی و دلنشین
    دستمریزاد

    بی پناهم سایه ات سنگین، نگشتی تکیه گاه
    می روم با نا‌امیدی سایه سارم نیستی

    👏🌹

    • معصومه بیرانوند

      شهریور 17, 1402

      سلام بر مینای عزیز
      خیلی ممنون از حضور و نظر لطفت
      سلامت باشی

  2. طارق خراسانی

    شهریور 17, 1402

    عاشقم با لشکری آماده ی فتح توام
    پادشاها! فاتح ملکِ تبارم نیستی
    سلام‌ معصومه جان
    عجب غزل عاشقانه ای که رنگ و بوی فراق دارد
    خیلی محکم
    خیلی عالی
    در پناه خدا 🍃🌻👏👏👏👏👏👏🌻🍃

    • معصومه بیرانوند

      شهریور 17, 1402

      سلام و عرض ادب

      خیلی ممنونم از حضور و نظر لطف شما
      سلامت باشید
      یقین دارم اگه همسرم بخونه میگه چرا غمگینه؟!
      ولی چاره ای نیست گاهی غم اطرافیان بر روح آدم تاثیر می ذاره و نتیجه اش میشه این داغ های طولانی
      سپاس مجدد

  3. مهدی سیدحسینی

    شهریور 17, 1402

    درود خانم بیرانوند
    قلمتان نویسا 🌹🌹

  4. برهان جاوید

    شهریور 17, 1402

    درود بر شما
    بسیار عالی
    🌺🌺🌺👏

  5. مهرزاد

    شهریور 22, 1402

    سلام. عاشقانه زیبایی ست.
    چند نکته شاید نه چندان مهم به ذهنم رسید به عنوان خواننده یکم شعر دوست و خیلی کمتر شعر فهم.
    در بیت دوم اگر به جای واژه‌ی “صحرا” از واژه‌ی “پاییز استفاده می شد، تصویر زیبانری می‌ساخت. به اعتبار برگریزان در پاییز که قطعا در صحرا رخ نخواهد داد.
    در بیت پنجم هم نبودن علامت “!”بعد از واژه ” رحم کن “به نشانه رجا ،خوانش شعر را کمی سخت می‌کند
    بیت آخر آوردن دو واژه ” بی قرار “کنار هم به نظر من به زیبایی شعر لطمه زده که با یک تعییر کوچک قابل رفع است:
    بی قرارم نازنینم!!! تو قرارم نیستی؟؟؟؟
    کلیات شعر دلنشین است .

    • سلام و عرض ادب
      معذرت میخوام الان پیامتونو دیدم
      ممنونم بابت نکاتی که گفتین
      حتما اعمال می شه

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا