🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرثیه امام باقر علیه السلام

(ثبت: 229890) مرداد 7, 1399 

مرثیه شهادت امام باقر ع
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
سبک: مگه یادم میره
————————–
امشب دیگر مهمانم من نور عین
امشب دیگر میخوانم من از حسین
جانم حسین، جانم حسین، یا حسین(2)
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
مگه یادم میره کرب و بلا و غصه و درد
مگه یادم میره سیلی صورت، دست نامرد
مگه یادم میره که صورت سه ساله شد زرد
———————————–
مگه یادم میره من بودم و به طفل محزون
مگه یادم میره سه ساله عمه ولی دل خون
مگه یادم میره شعله آتش تو گلستون
——————————————-
مگه یادم میره از کربلا تا کوفه و شام
مگه یادم میره بزم شراب و مجلس شام
مگه یادم میره خطبۂ عمه پیش بابام
—————————-
مگه یادم میره به روی نی رأس شهیدان
مگه یادم میره به تازیانه گشته مهمان
خودم دیدم به نی یه حافظ و قاری قرآن
————————–
مگه یادم میره کبودی صورت و پهلو
مگه یادم میره کافر می بُرد ماها رو هر سو
مگه یادم میره اشک چشام شد آ ب وضو
———————
مگه یادم میره پر زدن به شیر خواره
مگه یادم میره یه مادری که بی قراره
مگه یادم میره چشم هایی که ابر بهاره
—————————-
امشب دیگر مهمانم من نور عین
امشب دیگر میخوانم من از حسین
جانم حسین، جانم حسین، یا حسین(2)
———————————-
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 7, 1399

    یا امام باقر❤️🙏

  2. رسول رشیدی راد

    مرداد 7, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا