🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مستند – صیاد و صید

(ثبت: 225007) اردیبهشت 6, 1399 

 

تورها خالی و دریا بی تپش
خسته اند صیادها از این روش
بر سر دریا نه بارانی نه ابر
ماهیان بگریختند از واکنش
زیستگاه ماهیان آلوده است
فاضلاب صنعتی در برکه است
کم کم اک با رود همره می شود
سوی دریا سم سرازیر می شود
هیچکس دلسوز این دریا نشد
هیچکس غمخوار ماهیها نشد
تور صیادی به امید خدا
پهن می گردد بدریا تا کجا
بعد ساعتها تلاش و کار سخت
بهره ای ناید از این اقبال و بخت
نا امیدانه بسمت کوخ ها
می رود صیاد با اندوه ها
قبض آب و قبض برق و قبض گاز
روی میز افتاده اند با کبر و ناز
جیب خالی ، سفره خالی ، شب دراز
روح خسته ، چشم بسته ، پا دراز

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا