🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مصحف دل

(ثبت: 228689) تیر 9, 1399 

مصحف دل
◇◇◇◇
کو محرمی که راز دلی برملا کنم
جانانه ای که شرح غم ماجرا کنم

در اوج لحظه های شب بی قراریم
آهی ز دل بر آرم و شوری به پا کنم

کو دلبری که در طلب هر کرشمه اش
با هر نفس ترانه ی حول و ولا کنم

در معبد خیال دو چشمان فتنه اش
طوف حریم جلوه گهی از خدا کنم

دل را اسیر نرگس پر از فتنه اش کنم
جان را به عطر خاک رهش مبتلا کنم

ریزم تمام غصه خود را به محضرش
تا صبحدم روایت و چون و چرا کنم

از آیه های مصحف دل بستگان عشق
حرزی به جان خسته ی اهل وفا کنم

سازد اگر ز برقع خود چهره ای برون
روح از درون پیکره ی خود جدا کنم

آن یار عاقبت نظری می کند به مهر
چندی اگر به حال و هوایش دعا کنم

 

 

 

 

نقدها
  1. محمد یزدانی

    تیر 9, 1399

    سلام جناب دوست استاد علی معصومی عزیز
    دونکنه پس از نکات فراوان مثبت قابل عرض است طولش ندهم
    معصومی عاقبت نظری می کند به مهر
    چندی اگر به حال و هوایش دعا کنم/
    معصومی در تلاقی مصوت عین از عاقبت قابل جمع نیست یعنی استادان عروض از جمله دکتر نجفی ردمی کنند در فضای مجازی هم جناب استاد قمر (ابراهیم حاج محمدی ) به سرعت برق حاضر می شوند و می فرمایند > نه نمی شود /
    در ابنجا البته (می ) مه ) طبق رویکرد های زبانی از جمله آرکائیک و از این قبیل اگر هم توجیه پذیر باشد معنا عوض می شود. در پایان ضمن پوزش از نقد آشکار اختیار و تصرف را به ااستاد وامی گذارم
    سپاس

    • علی معصومی

      تیر 9, 1399

      درود بر عزیز دلم
      جناب استاد یزدانی نازنین
      ◇◇◇◇
      موجز و کامل و بجا فرموده اید
      استاد قمر نیز کلمه “دلدار” را بجای این مورد پیشنهاد داده اند
      که متاسفانه قبل از ویرایش در اینجا هم منتشر شده بود
      از نکته سنجی جنابعالی سپاس
      تا شام ابد شاعرانگی🙏🌹🌿🌹🌿🌹
      خدایتان یار و دلتان بیدار

نظرها
  1. سلام و درود
    احسنت🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    تیر 9, 1399

    کو دلبری که در طلب هر کرشمه اش
    با هر نفس ترانه ی حول و ولا کنم

    درودهای بسیار استاد گرامیم
    🌹🌹🌹🌹

  3. رسول رشیدی راد

    تیر 10, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  4. حسن نبی

    تیر 10, 1399

    درودها 💐🌺🌹
    از آیه های مصحف دل بستگان عشق
    حرزی به جان خسته ی اهل وفا کنم
    بسیار زیبا💐🌻💐🌻

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا