🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معمار غایب

(ثبت: 231820) شهریور 31, 1399 

 

ماه پشت ابر مانده، بادها یاری کنید
شهر دارد غرق در شب می شود، کاری کنید

آبروی خاک رفته پیش چشم آسمان
ابرها! آبی بپاشید آبروداری کنید

خواب رخنه کرده در چشم فریبای زمین
رعدها! خود را شهید راه بیداری کنید

سخت سرما خورده دنیا در میان سایه ها
رودها! از خاک تب کرده پرستاری کنید

در تب آلودگی های فراوان سوخته
مرهمی از عشق بر پیشانی اش جاری کنید

از صدای انفجار بغض ها ویران شدیم
آه از معمار غایب پرده برداری کنید

عظیمه ایرانپور

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. علی مزینانی عسکری

    شهریور 31, 1399

    سلام و عرض ادب
    بسیار زیباست و دلنشین
    🌹🌹🌹

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 31, 1399

    با سلام و دروود خدمت شما خانم ایرانپور
    بسیار زیبا بود
    احسنت
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام و عرض ادب
      بسیار سپاس از همراهی و لطفتون🌺

  3. فریبا نوری

    شهریور 31, 1399

    آبروی خاک رفته پیش چشم آسمان
    ابرها! آبی بپاشید آبروداری کنید

    درودها بانو ایرانپور عزیزم
    بسیار زیبا و تاثیرگذار

    🌿🍃🌹🍃🌿

    • سلام فریباخانم عزیز
      همراهی و تایید فرهیخته ای چون شما
      واقعا دلگرم کننده ست
      ممنونم🌷

  4. جواد مهدی پور

    مهر 1, 1399

    درود بر شما بانو ایرانپور گرامی

    زیبا سرودید

    لذت بردم از شعر قشنگتان

    💐💐💐

  5. علی معصومی

    مهر 1, 1399

    درود ها بر شما
    بانو ایرانپور ارحمند
    افرین
    ◇◇◇
    در بیت سوم
    “خواب رخنه….”
    به دلیل سکون ب که از حروف مختصی است که
    تلفط ان و حرف م منحصر است، سکته جدی ایجاد می کند.
    پیشتهاد دارم جای فعل و فاعل را عوص فرمایید
    ” رخنه کرده خواب….”
    و خدایتان یار
    ◇◇◇◇

    🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
    شادکام باشید

    • سلام و عرض ادب
      ممنونم از دقت و توجهتون
      بااینکه جابجایی ارکان جمله را نمی پسندم و تا جایی که مقدور باشه پرهیز می کنم ولی در این مورد با شما موافقم
      سپاس از راهنمایی و لطفتون
      🍃🍃

  6. طارق خراسانی

    مهر 1, 1399

    سلام و درود

    این غزل محکم و به لحاظ مضمون عالی ست
    ما از این نوع اشعار نیاز داشته و باید بیشتر در این را عزیزان بکوشند، درد سیاره بلا زده ی ما را فراگرفته در همه جا شب و خواب دیده می شود و چقدر زیبا شما از واژه ی رعد برای بیداری سود جسته اید.
    خیلی لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • سلام بزرگوار
      خوشحالم مورد پسئد طبع بلند شماست
      ممنونم
      سبز باشید و سربلند🌿

  7. نسرین حسینی

    مهر 3, 1399

    درودها برشما بانو جانم

    زیبا بود حسن ختام را خیلی دوست داشتم
    🍁🍂🍁

    • سلام نسرین خانم عزیز
      زیبا نگاه شماست
      بیت آخر به دل خودم هم بیشتر نشست🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا