🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقام قلم

(ثبت: 240417) تیر 17, 1400 

مقام قلم

قلم از درد انسان می نویسد
هم از عشق و هم از جان می نویسد

قلم باریدن عشق است و مستی
قلم زیبا نویس حق پرستی

قلم فریاد بغض مرد خسته
کلید و رهگشای راه بسته

مقامش می‌رسد تا کهکشان‌ها
شود سرباز حاضر در مکان ها

برای خسته دل‌ها او نوید است
قلم یاری‌گر هر نا امید است

رفیق راه انسان‌های حق‌گوست
قلم در دست مردان بلا جوست

رسد آوازه‌اش تا اوج هستی
شناگر در میان موج مستی

وجود او گران مثل دماوند
به جان او قسم خورده خداوند

قلم راه رهایی،حلّ بحران
قلم داروی جانبخش دل و جان

قلم سر نیزه‌ی مردان مرد است
قلم درمان درد و آه سرد است

حریم او حریم کبریایی است
روایت ساز قوم نینوایی است

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. محمد یزدانی

    تیر 17, 1400

    درودتان شاعر اندیشمند
    جناب حکیم
    بسیار زیباسروده اید
    روز قلم مبارک

    • علیرضا حکیم

      تیر 17, 1400

      سلام و عرض ادب جناب آقای یزدانی
      و بسیار سپاسگزارم از لطفتان
      و موفق باشید

  2. طارق خراسانی

    تیر 17, 1400

    سلام و بس درود بر حکیم عالیقدر

    بسیار زیباست
    لذت بردم
    جانانه است و بر دل و جان می نشیند
    وجود او گران مثل دماوند
    به نام او قسم خورده خداوند
    روز قلم بر شما بزرگمرد قلم و اندیشه مبارک

    در پناه خدا شاد زی🌿👏👏👏👏👌💐

    • علیرضا حکیم

      تیر 17, 1400

      سلام و سپاس استاد طارق گرامی لطف دارید و سپاسگزارم از رد قلمتان در پناه حق به سلامت باشید

  3. کبری محمدی

    تیر 17, 1400

    وجود او گران مثل دماوند
    به جان او قسم خورده خداوند🌹👏🌹

    سلام
    خیلی زیبا سروده اید
    پاینده باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • علیرضا حکیم

      تیر 17, 1400

      سلام و سپاس بانو
      ممنون از لطفتان

  4. مدینه ترکاشوند

    تیر 17, 1400

    🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺

  5. قلم زیبانویس حق پرستی

    سلام جناب حکیم
    پیروز باشید گرامی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا