🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من بـے من

(ثبت: 266526) دی 6, 1402 
من بـے من

بعد از او من نبود
وَ من، من نبود
وَ من بـے من بود
وَ من ممنوع بود
وَ من ضمیرِ دشمن بود
وَ من دشنام بود
وَ من غیر بود
وَ من حشو بود
وَ من اصلاً بود
وَ من هرگز بود
وَ من بـےجا بود
وَ من منها بود
وَ من پوشالے و پِرت بود
وَ من حتّے غلطِ املایـے
وَ من از دست رفت
وقتے در خواب
با آب و تاب
سلامم را بـے ڪےِ پرسش پاسخ گفت
وَ پُرگره دستِ هیچ‌ڪس را گرفت!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

شعرِ برگزیده
وَ موردِ لطفِ انجمنِ پلاڪتِ انگلیس

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. چه داند ناسپاس بی تعقّل

    مقامِ عشق و اسرارِ توسّل

    شکم را پُر کند از مرغِ بی بال

    ندارد وزنِ ایمان را تحمّل

    طمع بر جهل و تاریکی نماید

    بجایِ حرص بر علم و توکّل

    جنازه خوانمش هرگز نباشد

    به رأیِ حضرتِ فکرم تزلزل

    رئیس گُل‌درشت بی رقیب است

    میانِ غافلانِ آسمان‌جُل

    علیهِ نورِ قرآن‌ست و عترت

    چو ابلیسی مجسّم بی تعادل

    نمی‌داند، نمی‌فهمد علی کیست

    مدیرِ فرقهٔ اهلِ تجاهل

    خدا را شکر، از ایشان به دورست

    دلِ دیوانه‌ام زیرا که بلبل

    مرا فرموده هرکس بی حسین است

    یقیناً کافرست و بی تعقّل

    ـــــــــــــــــــــــ
    #سیدمحمدرضالاهیجی
    ساکوتی. هند. دهلی‌نو
    ــــــــــــــــــــــــ

  2. جناب دکتر لاهیجی ارجمند
    درود بر شما🌺🌸🌹🌷💐🌿

  3. معین حجت

    دی 7, 1402

    درود و دستمریزاد👏👏👏💐💐💐