🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مهر مردم

(ثبت: 236361) بهمن 30, 1399 

مهر مردم

آفتاب روی تو آرزوی دل ماست
مهتاب سوی تو فراگیر گِل ماست
بساز پلِ مردم به شادی و ترگل
بباز مهرِ مردم به داری و برگل
بَرِ ما به بودت همیشه شنگول ست
سَر ما به نِمودت همیشه منگول ست

ترگل و برگل: تازه و تمیز و تندرست
داری: دارایی و ثروت
بَرِ ما: چهره ما
شنگول و منگول: سرخوش و مست
گِل: وجود ساخته شده از خاک

سراینده: دیانا داستان
#دیاناداستان
#پنداردلداده
#داستانسُرای پارس
#سروده_کوتاه_پارسی_نشانکهای_آوایی

www.raypublications.com
https://www.facebook.com/dia.irani

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا