🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 می‌توان

(ثبت: 262323) مرداد 4, 1402 

 

ای آدمک، از بی‌وجودی، دست بردار
از پرسه در دنیای دودی، دست بردار

ثابت کُن اینک که، کمی هم عُرضه داری
از باورِ بی‌چاره بودی، دست بردار

بیرون بزن، چون وقتِ تَنگِ داد‌خواهی‌ست
از خلسه در کوی خمودی، دست بردار

خود، می‌توانی صاحبِ سرمایه باشی
از حسّ منفور حسودی، دست بردار

حقّت نه کم اندازه بلکه بیش از این‌هاست
از زندگی با وانمودی، دست بردار

هنگام تسلیم و مدارا، چون گذشته
از غصّه خوردن، هر حدودی، دست بردار

دیگر مرو از راه تفتیشِ عقاید
از گیر و دار این ورودی، دست بردار

تاریخ را هم می‌شود حتی عوض کرد
ای آدمک، از بی‌وجودی، دست بردار

 

 

 

 

نظرها 18 
  1. طارق خراسانی

    مرداد 4, 1402

    سلام و درود

    اینجاست که باید متواضعانه دست و قلم استاد را بوسید
    آفرین حضرت حجت
    عالی بود

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • معین حجت

      مرداد 4, 1402

      سلام و ارادت …
      زنده باشید استاد طارق گرامی …
      بزرگوارید🙏🙏🙏💐💐💐

  2. علی معصومی

    مرداد 4, 1402

    درودها بر شما
    دوست تازنینم
    جناب حجت معین عزیر
    ♡♡♡♡♡
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • معین حجت

      مرداد 4, 1402

      سلام و ارادت استاد معصومی بزرگوار …
      سپاسگزارم🙏🙏🙏💐💐💐

  3. فیروزه سمیعی

    مرداد 4, 1402

    درودتان باد جناب استاد حجت ادیب گرانقدر 🌞
    بسیار زیبا و تاثیرگذار هم سروده اید و هم خوانده اید🌸☘️🌹🌺🍃
    زنده باد👏👏👏
    نویسا مانید وسبز وسرفراز
    ☘️🌹🌹🌹🌹🌹🌹☘️

    • معین حجت

      مرداد 4, 1402

      سپاسگزارم بانوی گرامی …
      نظر لطف شماست …
      بزرگوارید🙏🙏🙏💐💐💐

  4. مهدی محمدی

    مرداد 4, 1402

    سلام و عرض ادب استاد حجت

    بسیار زیباست خواندن از قلم گهربارتان

    تابنده باشید به مهر و یگانگی🌺

    • معین حجت

      مرداد 4, 1402

      سلام و عرض ادب …
      سپاسگزارم جناب محمدی، بزرگوارید…
      زنده باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  5. مرداد 4, 1402

    درودها

    🌳🌺

  6. سینا دژآگه

    مرداد 5, 1402

    سلام و عرض ادب جناب حجت عزیز
    چون همیشه دغدغه‌مند، زیبا و خواندنی سروده‌اید.
    دیگر مرو از راه تفتیشِ عقاید
    از گیر و دار این ورودی، دست بردار
    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

    • معین حجت

      مرداد 5, 1402

      سلام و عرض ارادت آقا سینای گرامی…
      سپاسگزارم از لطف جناب عالی…
      زنده باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  7. برهان جاوید

    مرداد 5, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    دستمریزاد
    اثری زیبا دلنشین و پربار از چشمه ی افکار پاک تان نیوشیدم و لذت بردم
    🌺🌺🌺❤️👏👏👏❤️❤️

    • معین حجت

      مرداد 5, 1402

      سپاسگزارم جناب جاوید…
      بزرگوارید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  8. نسرین حسینی

    مرداد 10, 1402

    درودها برشما جناب حجت استاد گرامیم زیبا وقابل تامل بود
    قلمتون مانا 🌺🌺❤️❤️

    • معین حجت

      مرداد 10, 1402

      سپاسگزارم بانوی بزرگوار …لطف دارید🙏🙏🙏💐💐💐

  9. مریم محبوب

    مرداد 26, 1402

    درود برشما
    بسیار زیباست🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    • معین حجت

      مرداد 26, 1402

      سپاسگزارم بانو محبوب…
      بزرگوارید🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا