🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ناتوانی

(ثبت: 216402) آبان 1, 1398 

من از بهانه های دروغينِ خود خبر دارم
کجا توانِ شکفتن به سبزه ها دارم
سرود وصل گَر از عرش و کبريا خوانند
کجا توانِ پريدن به قله ها دارم
به روزگار فراموشیِ لاله ها
کجا توانِ شنودِ نغمه ها دارم
به شب رسيده هزار پرده ی نغز
کجا توانِ رهيدن از جفا دارم
اگر به خانه ی خَمار دری نشان باشد
کجا توانِ عبور از بهانه ها دارم
صدای خِش خِش صد برگ رز همی آيد
کجا توانِ نويد جوانه ها دارم
به محبسی که دهندم به نام و نان روزی
کجا توانِ رهائی ز حلقه ها دارم
از آن دمی که به خُمخانه ها سری نزدم
شکسته شد سبویِ وفايم بسی خطا دارم
شکسته ام ز جورِ عمل بيا ساقی
به جرعه ای بچشانم به می وفا دارم
الهی کنار حوض طريقتم بنشان
که جرعه جرعه زمی تا ابد بقا دارم
ز پلک بسته ی آدم , ز شب تا صبح
بيا به کوچه های شبانه کمی دوا دارم
مرا به ميهمانی خورشيد رهی ندهند
مگر به دست دعائی خدا نگهدارم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا