🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ناز و نیاز

(ثبت: 269850) خرداد 2, 1403 

 

هر چند که آزادم ،پابسته ی این دامم
دل خوش شده ی عشقم ،چون می دهد آرامم

در مملکت عشقت ،جمشید توانا من
عکس تو و آینده ،افتاده در این جامم

ای مظهر خوبی تو،ای مایه ی شادی تو
در وعده وفا باشد ،نیک است سر انجامم

وقتی که تو را دارم ،آرامم ودر هجرت
می افتد از آن اندوه ،پس لرزه بر اندامم

معشوق چو ناز آرد ،دل نیز نیاز آرد
می مانم و می مانم ،در راه دل و کامم

«در دایره ی قسمت »تقدیر مقّدر تو
چون ماه شب افروزی ،در گردش ایّامم

امشب غزلم گوید ،در وصف تو  هر واژه
مانند حریری هست بر قامت و اندامم

باید بروم دیگر ،سروقت همان مصرع
دل خوش شده ی عشقم ،چون می دهد آرامم

#پناهنده

 

 

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    خرداد 2, 1403

    درود خانم پناهنده
    قلمتان نویسا
    زنده باشید به مهر 🌷🌷

  2. صدیقه پناهنده

    خرداد 2, 1403

    درود بر شما .سپاسگزارم 🌹🙏

  3. طارق خراسانی

    خرداد 2, 1403

    هر چند که آزادم ،پابسته ی این دامم
    دل خوش شده ی عشقم ،چون می دهد آرامم

    سلام

    عاشقانه زیبایی ست

    درودتان 🌱👏👏👏👏👏🌱

    • صدیقه پناهنده

      خرداد 2, 1403

      درود بر شما .سپاس که به مهر خواندید .🙏🌹

  4. مهرداد مانا

    خرداد 2, 1403

    قلمتان نویسا خانم پناهنده ، در صفحه ی پیش از این ، در مورد نقش تلمیح در زیباتر کردن شعر گفتم و مصداق آن در اینجا همین بیت جام و جمشید است که مانند نگینی در میان دیگر ابیات می درخشد

    • صدیقه پناهنده

      خرداد 3, 1403

      درود .سپاسگزارم .مانا باشید به مهر 🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا