🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رسالت قلم

(ثبت: 270030) خرداد 10, 1403 

 

ای شعر من پیِ سخن حق ،قلم بزن
بر هر چه ظلم ،یکسره خطّ عدم بزن

راهی که منتهی به شب سرد می‌شود
آن را نرو به راه حقیقت قدم بزن

دیدی تو دردِخانه به دوشی و گور خواب
آتش به کاخ حرمله‌ی این ستم بزن

در بوم زندگی چو قلم بر گرفته‌ای
تصویرها از این همه ظلمت  رقم بزن

دارد رسالتی که قلم دوش می‌کشد
با واژه‌هات لرزه بر آنان چو بم بزن

دیگر بس است از خط و خالش سروده‌ای
حرفی از آن غریقِ به دریای غم بزن

سهراب قایقی که تو گفتی کجاست هان!
من را ببر مسافر دیگر ، بلم ! بزن

 

 

 

نظرها 11 
  1. مریم عادلی

    خرداد 10, 1403

    خیلی زیبا بود

  2. حمید گیوه چیان

    خرداد 10, 1403

    درود بر شما بانو پناهنده‌ی بزرگوار و ارجمند
    بسیار زیباست و سپاس از به اشتراک گزاری آثارتان.
    شاد و سلامت باشید👏👏👏💐💐💐

  3. طارق خراسانی

    خرداد 10, 1403

    ای شعر من پیِ سخن حق ،قلم بزن
    بر هر چه ظلم ،یکسره خطّ عدم بزن

    راهی که منتهی به شب سرد می‌شود
    آن را نرو به راه حقیقت قدم بزن

    دیدی تو دردِخانه به دوشی و گور خواب
    آتش به کاخ حرمله‌ی این ستم بزن

    در بوم زندگی چو قلم بر گرفته‌ای
    تصویرها از این همه ظلمت رقم بزن

    دارد رسالتی که قلم دوش می‌کشد
    با واژه‌هات لرزه بر آنان چو بم بزن

    دیگر بس است از خط و خالش سروده‌ای
    حرفی از آن غریقِ به دریای غم بزن

    سهراب قایقی که تو گفتی کجاست هان!
    من را ببر مسافر دیگر ، بلم ! بزن

    سلام و هزاران درودتان 🌹

  4. مهرداد مانا

    خرداد 10, 1403

    سلام و فقط یک پیشنهاد داشتم که ایکاش در بیت ” حرمله ” یک مقارنه ایجاد می شد . مثلا در مصرع اولش صحبت تیر یا طفل یا گلو باشد و خواننده با دیدن اسم حرمله ، متوجه تقارن کار گردد

    • صدیقه پناهنده

      خرداد 11, 1403

      درود .سپاس از وقتی که گذاشتید .پیشنهاد بسیار بجایی بود .حتما لحاظ خواهد شد 🙏

  5. معین حجت

    خرداد 11, 1403

    درود بر شما …
    دستمریزاد 👏🌺🌺🌺

  6. مهدی سیدحسینی

    خرداد 11, 1403

    درود بر شما
    با آرزوی توفیق الهی
    در پناه حق 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا