🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ناگهان ِ مریم

(ثبت: 4698) شهریور 6, 1396 

 

اکنون ِ برخوردار را دریاب حالا چه وقت خواب طولانی است؟
اعداد و ارقام از تو می پرسند بانو چه هنگام غزل خوانی است؟

از ناگهان پرسیدم این جبر است؟ کَنسر که درس رشته ی شیمی است!
فرمول مرگ اینجا چه پیچیده است، چشم علوم امشب چه بارانی است!

دلشوره دارد تابع ِشرطی ،  بردارها هم از تو می گویند…
او وارث اندیشه های ناب ، خیام و خوارزمی و کاشانی است

سهمی ِ بالا رفته در اعصار ، برهان خُلف ِ مرد سالاری
شاید برابر بوده یک با یک اما جهانی غرق حیرانی است

مریم گل شب های آرام است عطری شبیه یاسمن دارد
مریم … چرا میل سفر داری ؟ مریم چرا دریات طوفانی است ؟

 

( رضا محمدصالحی )

برای مریم میرزاخانی نابغه ی ریاضی کشور

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):