🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نخ پاره

(ثبت: 264384) مهر 12, 1402 

 

نسیم نوازشش
به من نرسید
قبل از آمدن به دست باد سپرده شد
اشک هایم
تا سی شمع
در قلبم آب شد
من برای خون خواهی
تا سالیان سال
پیاده به شرق و غرب تجربه رفتم
تا به جبران نبودش
هوایی تازه کنم
اما کسی آنجا نبود
از چراغ قرمز رابطه عبور کردم
نفهمیدم آن طرف خیابان
مردی مرا سمت خود می کشید
که تُن صدایش آهنگین نبود
من تلوتلوخوران
در سی و پنج شمع آب شدم
و از من جز نخ پاره هیچ نماند
جهانم در یغما گذشت
و او که چهل روز
چهل تسبیح را
چهل بار شمرد
امروز برای من سوخته
دعا می خواند
امروز روز ترحیم من است…

 

سروده ۱۴۰۰/۵/۱۰

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مهر 12, 1402

    و او که چهل روز
    چهل تسبیح را
    چهل بار شمرد
    امروز برای من سوخته
    یاسین می خواند

    اگر به جای کلمه ی دعا از کلمه ی یاسین استفاده می کردی یا هر کلمه ای دیگر که معنای مرحوم شدن بدهد ، نیازی به این توضیح آخر هم نبود :

    امروز روز ترحیم من است…

    از آن جهت گفتم که پایان بندی شعرت را دوست داشتم

    • درود مانای عزیز
      ممنونم از نظرتون
      از آن جهت دعا نوشتم که یعنی دعا را برای شفای من میخواند ؛ نمی داند که من مرده ام
      رابطه ی یاسین و ترحیم رابطه ای تشابهی است و من قصدم تضاد بود

      بازم سپاسگزارم که شعر منو خوندید

  2. سلام
    و
    درود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا