🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نفس کشیدنم از توست

(ثبت: 256999) اسفند 16, 1401 

در این هوای گرفته نفس کشیدنم از توست
دلیل عزلتِ سردِ قفس ،بُریدنم از توست

در این خرابی بازارِ زارِ بَرده فروشان
دلی فروختم ارزان،هدف خریدنم از توست

برای خنده ندارم بهانه ای نه ترانه
که از جنونِ جدایی به غم رسیدنم از توست

گرفته خانه سکوتی در انتظار هبوطم
دوای دردِ دلِ من کمی شنیدنم از توست

در آرزوی بهارم رسد دو غنچه ی لبهات. تمام دلخوشی من به بوسه چیدنم از توست.

برهان جاوید
پنجم مهر هزار و چهارصدو یک شمسی

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 16, 1401

    سلام و درود

    برهان عزیز معنی حبوط . باطل شدن ثواب و عمل است
    فکر کنم متظور شما هبوط بود و سهو القلمی شده است

    شعر زیبایی بود لذت بردم

    در پناه خدا🌱❤️👌👌👌👌👌❤️🌱

    • برهان جاوید

      اسفند 16, 1401

      درود استاد طارق گرامی
      بسیار سپاسگزارم از نگاه موشکافانه شما
      راستش دیشب قبل از ارسال شعر مانده بودم در این که حبوط بیارم یا هبوط و با توجه به معنی لغوی دو کلمه حس کردم حبوط مناسب تر باشه در معنی کل بیت.که همان معنی باطل شدن میدهد تا هبوط که به معنی نزول کردن و از بلندی به پایین امدن است.
      البته هر دو معنی مناسب است.اگر ترجیح شما هبوط باشه من حتما همین رو ثبت میکنم
      بسیار سپاسگزارم
      وجود نازنینتان موجب سرور و دلگرمیست
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  2. غلامحسین جمعی

    اسفند 16, 1401

    درود و سپاس بزرگوار فرهیخته و شاعر زیبا قلم و با ذوقم جناب جاوید شعری دوست داشتنی و زیباست چه باشد و چه هبوط آنچه مهم است اینه که بر دل می نشیند پس:
    پس هر چه آن خسرو نویسد لاجرم شیرین بود

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • برهان جاوید

      اسفند 16, 1401

      درود و سپاس بیکران استاد جمعی گرامی و ارجمند
      حضورتان موجب دلگرمی و نگاه پر مهرتان ارزشمند و موجب سرور
      همواره سلامت و تندرست باشید در پناه حق
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  3. اسفند 17, 1401

    درودها بر شما
    جناب جاوید نازنین
    ♡♡♡♡
    افرین بر شما
    زیبا سروده اید
    💠💠💠
    من هم با کلمه هبوط موافقم

  4. علی معصومی

    اسفند 17, 1401

    درودها بر شما
    جناب جاوید نازنین
    ♡♡♡♡
    افرین بر شما
    زیبا سروده اید
    💠💠💠
    من هم با کلمه هبوط موافقم

    • برهان جاوید

      اسفند 17, 1401

      درود استاد معصومی گرامی
      سپاسگزارم از حضور گرم و نظر ارزشمندتان صمیمی
      حتما ویرایش میکنم
      در پناه حق موفق و پیروز باشید
      ❤️❤️🌹🌹👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا