🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نفهمیده‌ای هنوز ؟

(ثبت: 264584) مهر 21, 1402 

 

آن چیست در سرت که نفهمیده‌ای هنوز
بر پشت توست بار کسی که مسافر است ؟
در فصل برف، آمده بود او به شهر تو
او که عجیب باعث بحران خاطر است

روزی که باز شد چمدانش به دوش تو
در آن عصای شعبده بود و طناب دار
صدها هزار مغز که بیرون کشیده بود
می‌ریخت پیش چشم همه، در دهان مار

تابِ طلوع دختر خورشید را نداشت
پوشانده بود صورت زیبای ماه را
وقتی گرفت جان سحر را بدون رحم
حرمت نکرد، پیکر پاک پگاه را

نور از نگاه باز ستاره برون کشید
تا بلکه چشمکی نزند در فضای شب
او زندگیش بسته به عمقِ سیاهی است
می‌خواست تا نفس بکشد در هوای شب

اینک زمان رفتن مرد مسافر است
دیگر بس است هر‌چه که آورده بر سرت
پایان بده به این همه سختی، به دردها
دستی دراز کُن برسد تا به خواهرت

 

 

 

نظرها 13 
  1. پروانه آجورلو

    مهر 21, 1402

    درود بر شما🌺

    • معین حجت

      مهر 21, 1402

      درود بانو…سپاس 💐

  2. طارق خراسانی

    مهر 21, 1402

    سلام‌ حضرت استاد

    بسیار عالی و برحق و‌ اعتباری برای ما شاعران پاک است

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏👏👏🍃

    • معین حجت

      مهر 21, 1402

      درود و عرض ادب استاد طارق…
      سپاس از توجه و لطف شما 🙏🙏🙏💐💐💐

  3. برهان جاوید

    مهر 21, 1402

    درود استاد حجت گرامی

    تابِ طلوع دختر خورشید را نداشت
    پوشانده بود صورت زیبای ماه را
    وقتی گرفت جان سحر را بدون رحم
    حرمت نکرد، پیکر پاک پگاه را

    بسیار زیبا
    دستمریزاد

    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • معین حجت

      مهر 21, 1402

      درود جناب جاوید گرامی…
      سپاسگزارم…لطف دارید 🙏🙏🙏🙏💐💐💐

  4. سلام استاد عزیز
    دستمریزاد🌹🌹🌹

    • معین حجت

      مهر 22, 1402

      سلام جناب انصاری‌‌‌…
      سپاسگزارم 🙏🌺

  5. استاد ارجمندم
    ادیب فرزانه
    سلام و درود
    زیبا بود و عمیق ، درد جانسوزش کنایه به حقیقت امروز ماست .
    چون تو گفتن را آرزو می کنم .
    مهرت ماندگار

    • معین حجت

      مهر 22, 1402

      درود و عرض ارادت جناب شرعی …
      از اینکه سروده ام مورد توجه و محبت شما قرار گرفت است، سپاسگزارم ….
      بزرگوارید…🙏🌺

  6. درود و احترام جناب حجت بزرگمهر
    شعر بسیار خوبی خواندم
    طرز و جان کلامتان ستودنی است
    پیروز باشید و پاینده

    • معین حجت

      مهر 22, 1402

      درود و عرض احترام استاد یزدانی گرامی…
      سپاسگزارم از حضور و ابراز محبت شما…
      بزرگوارید 🙏🙏💐💐💐

  7. مهدی سیدحسینی

    مهر 29, 1402

    احسنت 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا