🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نقش سوال انگیز

(ثبت: 2112) مرداد 10, 1395 

 ازآن نقشِ سوال انگیزِ مُبهم درشک افتاد م

  چرا تنها من ازنظم و غزلخوانی تک افتادم

 همه درشادی و همخوانی و پرواز همراهند

  چه پیش آمد که ازمرغانِ عاشق منفک افتادم

  شکایت  گر نباشد،  در دلم  اکراه می ماند

   به کس کی تک زدم ،که درشرارِپاتک افتادم

   نهنگِ موج و طوفان بوده ام  دربسترِ دریا

    چگونه تویِ حوض ماهیان  کوچک  افتادم

   من  ازهندوستان با طوطیان  بارِ سفر بستم

    چرا در قصه ی مرداب و دریا اُردک افتادم

   نمی  دانم چه  آیین دارد این  نفسِ توهم  زا

    که در  نقشِ خیالاتش همیشه کودک افتادم

  نه بودم ما رونه خرچنگ ونه قورباغه ی مرداب

  چه بد کردم که در منقارِحاجی لک لک افتادم

   همیشه  در خیالم  نقشِ  رویا بود و افسانه

   همینکه چشم را  بستم به چنگِ بختک افتادم

   کبوتر می شدم گاهی پرستو می شدم  در باد

    اسیرِ هیبتِ شاهین شدم از پشتک افتادم

    زتو شکی ندارم  از هر آن عیبی مبرایی

   زکردار ثواب و نیت  خود  درشک افتاد م

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):