🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نماد غیرت ایران، شکوهِ سردار است

(ثبت: 256615) اسفند 5, 1401 

سروده ای به چکامه عرب ستمکار است
به چشم من که همو عقرب است و هم مار است
اگر چه قوم سعودی یهود و بیمار است

بگو به مشت گره کرده وقت پیکار است
چرا که جهل عرب در مسیر تکرار است!

صدای من نه ، بود این صدای یک ایران
یهودِ آلِ سعود، این قبیله ی شیطان
چه کرده است، خدایا دلم پر از خون، هان

حریم امن خدا در تیول ناپاکان؟!!
و جده مرکز ننگ است و این اسفبار است

قسم به عشق و قسم بر خدای جاویدان
قسم به سوره ی طارق، به آیه آیه ی آن
که کاخِ ظلم و ستم را خدا کند ویران

خیال خام تعرض به پیکر ایران؟!!!!
بگو به شیخ سعودی که کارِ تو زار است!

سعود عینِ یهود است و عمر او پایان
رسیده این خبرم در سحر ز جان ، ای جان
بکوب کاخ ستم را و کعبه را بستان

عرب عزیز پیمبر ولی به نامردان
بگو که اخم گره خورده، حکم اخطار است!!

سپاه قدس! یقین دان که اُمتِ غوغا
کنار قامتِ تو ایستاده و تنها
نئی، به دشمنِ نادان بگو بگو از ما

برای حفظ وجودت خطا نکن زیرا
نماد غیرت ایران، شکوهِ سردار[1] است

[1]. سردار قاسم سلیمانی

بداهه
مخمس با تضمین از غزل خانم اعظم حسن زاده
25 فروردین 1394

پ. ن
این مخمس را سالها گم کرده بودم، اتفاقی در سایت پیدا شد.
علتش نام قالب به اشتباه بحر طویل ثبت شده بود.

نظرها 10 
  1. مهدی سیدحسینی

    اسفند 5, 1401

    درود استاد خراسانی
    صبح زیباتون بخیر و شادی
    🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 5, 1401

      سلام و درود بر جناب حسینی عزیز

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹❤️🙏🌱

  2. مسعود مدهوش

    اسفند 5, 1401

    درود بر استاد طارق ارجمند و راستگو👏🌾☘️🍂🍂🌱🌹

    بسیار زیبا و پر معنا،قلمتان سبز و مانا بمانید🌹🌱🍂☘️🌾👏👏

    • طارق خراسانی

      اسفند 5, 1401

      سلام و درود بر عزیز جانم

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌹🌱

  3. برهان جاوید

    اسفند 5, 1401

    درود و عرض ادب و احترام استاد ارجمندم
    لذت بردم از این اثر حماسی و دغدغه مند
    همواره پاینده و پیروز باشید
    👏👏👏❤️❤️🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 5, 1401

      سلام و درود بر جاوید عزیزم

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🙏❤️🌹🌱

  4. درودتان باد استاد عزیز بسیار به دل نشست

    • طارق خراسانی

      اسفند 5, 1401

      سلام و درود خدمت استاد خانمحمدی گرانمهر

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹❤️🌿

  5. مهرداد مانا

    اسفند 6, 1401

    شعرتان بر دل نشست و البته با محتوای آن عقیده مان یکی نیست

    • طارق خراسانی

      اسفند 6, 1401

      سلام مانا حان
      کلی برایت نوشتم
      ولی دیدم اگر حذف نکنم به لحاظ قوانین سایت مستحق حذف است لذا فدای تو که این اثر را به دقت خوانده ای و به دلت نشسته است.

      در پناه خدا 🌱🙏🌹❤️🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا