🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نوحه امام حسین علیه السلام ، شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)

(ثبت: 210888) خرداد 29, 1398 

نوحه مناسبتی محرم
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی
زبان حال نوکران ابی عبدالله
……………………………………………..
نوکر درگاه توأم یا حسین(2)
……………………………………………
ای پسر حضرت شیر خدا
ای گل سرخ همۂ شهدا
ای که به نامت همه جا شد سیه
روضه و ماتم همه جا شد به ره
مادر تو مادر سادات بود
گریه برای تو مناجات بود
…………………………………………
مادر من مهر تو را داد من
با نمک روضه غذا داد من
روز و شبم هیئت مولا شده
محفل روضه هدف ما شده
گریه کن ماتم عظمی شدم
سینه زن مادر غم ها شدم
………………………………..
ذکر لبم در همه جا یک کلام
خادم درگاه توأم والسلام
مهر تو را در دلم انداخته
چون پدرم دل به شما باخته
در المت گریه و زاری کنم
آه ز دل در غمت آری کنم
……………………………………..
ای سر بر نی تو بخوان روضه ای
قاری قرآن تو بخوان آیه ای
روزی من بسته به این روضه ها
مادر تو گریه کن روضه ها
بر سر مقتل برسد فاطمه
ناله زند وای از این واقعه
…………………………………………
نام تو بردم دلم آتش گرفت
ارض و سما مجلس ماتم گرفت
ای حرمت خانۂ هر عاشقی
کن تو طلب نوکرت،عشق علی
آیۂ تطهیر به نام شماست
مادر تو مادر کل ولاست
………………………………………
چون نمک روضۂ تو اصغر است
کودک ششماهه که خود دلبر است
تیر سه شعبه به گلویش نشست
قلب رباب در غم اصغر شکست
در ره دین گشته فدا اصغرت
شرم بود به ذات آن دشمنت
………………………………………….
دست پدر قتلگه اصغر است
جای کفن قنداقه اندر تن است
سوز بده بر جگرم به دل خواهرت
قلب مرا تکه کن،تن صد چاک علی اکبرت
آتش دل گشته نهان در رهت
خون شما جوش دهد دولتت
…………………………………….
دولت تو دولت مهدی بود
نوکر تو نوکر مهدی بود
ساقی کند فخر به در گاه توست
نوکر در گاه تو و جد توست
روضه بخوانم همه جا بهر تو
همره مادر به غم مرگ تو
…………………………………….
نوکر درگاه توأم یا حسین(2)
………………………………………
شاعر و مداح اهل بیت ذاکر الحسین رسول چهارمحالی(ساقی)
وب سایت:
Rasoll60.mihanblog.com
کانال تلگرام:
@sagi60
@rasoll09127933263
…………………………………….

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا