🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نوحه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

(ثبت: 228051) تیر 3, 1399 

 

نوحه شهادت امام صادق ع
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
—————————-
یا فاطمه الزهرا ، یا فاطمه الزهرا(2)
————————-
روی لب من ذکر ، یا فاطمه الزهرا
یک روضۂ جانسوزم ، از داغ غمی عظمی
من صادقم و نور ، چشمان نبی هستم
از علم و علوم دین، از لطف خدا مستم
در نیمۂ شب اعدا، بر خانه هجوم
آرند
نه شرم ز خدا دارند، طفلان همگی زارند
—————————
آتش به در خانه ، می سوزم و می سازم
یک بار دگر آتش، از روضۂ غمسازم
در مجلس آن ملعون، آمد نبی مرسل
شد شافع من احمد، هستم وصی مرسل
مسموم شدم از زهر، از کینۂ این اعدا
روی لب من ذکر ، یا فاطمه الزهرا
—————————-
آتش نزنید دیگر ، گلخانۂ زهرا را
مسموم به زهر کین ، پروانه تنها را
شمع و گل و پروانه، از داغ تو می سوزم
با یاد تو ای مادر ، من چشم به در دوزم
مظلوم بقیع برگو ، کو قبر غریب تو
یا فاطمه جان مخفیست، آن قبر غریبت کو
————————-
ای وای مدینه باز ، در سوگ و گداز
آمد
بر نعش پدر کاظم ، از بهر نماز آ مد
او غسل و کفن بنمود ، بابای عزیزش را
تشییع نمود آ ن روز ، بابای غریبش را
جمعیت بسیاری گشتند روان آن روز
گریان شدم از داغی، جان بر کف و جان افروز
——————————–
ای خاک بقیع امشب ، صادق به تو مهمان است
او عالم دین نبی، او حافظ قرآن است
آ ن جسم شریف امشب، مدفون به بقیع باشد
دست من و دامانش، بر خلق شفیع باشد
جسمش به بقیع مهمان ، بر فاطمه می گردد
یا فاطمه الزهرا ، هم زمزمه می گردد
————————
لایوم کیومک گفت ، در مجلس تو
آقا
نه غسل و کفن، عریان، جسمش به روی صحرا
پر پر شده جسمش در ، گودی بلا ای داد
گیرد به بغل زینب، جسم بی سرش فریاد
شد قاری بر نیزه، رأس پسر زهرا
قرآن به لبش جاری، ای وای از این غم ها
———————————-
یا فاطمه الزهرا ، یا فاطمه الزهرا(2)
———————————-
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 23, 1399

    سلام و درود،
    خدا قوت فرهیخته ی گرانقدر!
    لطفا در تازه ترین کارگاه شعر پاک، ما را از همراهی تان بی بهره نگذارید. در خدمت تان هستیم در👇👇👇
    http://sherepaak.com/229259/–

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا