🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نگاه

(ثبت: 218359) آذر 25, 1398 

پایِ سبزينه خاك
پُشتِ پرچينِ حيات
جايِ پايي پيدا ست
آن طرفتر پاركيست
كه در آن بازيِ غفلت جاري ست
همه سر مست در اين بازيِ خاك
و قطاري در راه
سرِ ايستگاهِ قطار
همگان ساك به دست
كوله به دوش
عده اي چتر به دست
چكمه بپا
و پتويي بر دوش
عده اي بازي گوش
همه سرگرم , و بر روي چمنها بيهوش
آه اي آدمها
چترِ خوابيست فرا رويِ حيات
مي خرامد شب و روز
تا كجا اين همه دنيا داري
و فراموشي انسان و معاد
نَفَسي گَرم ببايد كه برآرد آفتاب
تا ببارد نور بر پهنه ی خاك , تا شکوفا بشود , پهنه ی خاکستانها

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 25, 1398

    درود بر شما جناب مروج گرامی

    زنده باشید

    💐💐💐

  2. مينا امينی

    آذر 25, 1398

    “آن طرفتر پاركيست
    كه در آن بازيِ غفلت جاري ست”

    درودها آقای همدانی
    قلمتان همواره سبز ونویسا
    مانا باشید به مهر 💐🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا