🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نگو که از فردا…

(ثبت: 4573) مرداد 16, 1396 

« به نام خدا »

سکوت نقطهٔ عطفی برای فریاد است

ولی صبور باش ، تا که وقت آن برسد

همیشه شیر، به وقت شکار محتاط است

که مثل تیر اجل تیز و بی امان برسد

گذشت در همه حالت همیشه جایز نیست

دلیر و محکم و قاطع بجنگ با دشمن

همیشه حوصله کردن دلیل سازش نیست

بد است خواری و ذلت به دست اهریمن

بیا و مرد عمل باش ، حرف باد هواست

بیا که حق خودت را بگیری از دنیا

برای تازه شدنها همیشه فرصت نیست

نگو که نوبت دیگر ، نگو که از فردا

زمان برای کسی منتظر نمی ماند

قطار عمر تو هم با شتاب میتازد

نساز با غم و تقدیر این جهان زیرا

که تیغ تیز جهان با کسی نمیسازد

مطیع سختی این روزگار هر کس شد

همیشه یوغ جفا را به دوش خواهد برد

اگر کسی به نبردش نرفت و ساکن ماند

در انزوا و حقارت بدان که خواهد مرد

به اعتماد به نفست تو تکیه کن گاهی

که رمز فتح و ظفر از هزارها سال است

«برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی

که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.»

« مهران اسدپور »

بیت آخر این چهارپاره از آقای علی اکبر آزادی « گلشن آزادی » است.

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    مرداد 16, 1396

     با سلام و درود

    بسیار بسیار عاااااالی ست

    در پناه خدا

    • مهران اسدپور

      مرداد 17, 1396

      درودها جناب خراسانی عزیز ؛

      سپاس از نگاه ارزشمند و مهر مدامتان …

      شاد و تندرست باشید.

  2. علیرضا حکیم

    مرداد 17, 1396

    درود گرامی

    شعر زیبایی خواندم

    موفق باشید

    • مهران اسدپور

      مرداد 17, 1396

      درودها جناب حکیم ارجمند ؛

      سپاس از همراهی و فیض حضورتان …

  3. جواد مهدی پور

    مرداد 17, 1396

    سلام و عرض ارادت محضرتان جناب اسدپور گرامی

    اشعار بسیار زیبایی رو سرودید

    واقعا لذت بردم و بهره مند شدم

    دست مریزاد

    درود بر شما

    • مهران اسدپور

      مرداد 17, 1396

      درود و سپاس جناب دکتر مهدی پور گرانقدر ؛

      بنده نوازی و الطاف مداوم حضرتعالی همیشه مایه مباهات و دلگرمیست …

      در پناه حق موفق و منصور باشید .

  4. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 17, 1396

    احسنت بر شما

    همیشه از سروده های شما لذت می برم

    برایتان موفقییت روز افزون آرزو دارم

    • مهران اسدپور

      مرداد 17, 1396

      درودها بر بانو خیاط پیشه گرانمهر ؛

      حضور مداوم حضرتعالی در صفحه اشعار حقیر بی شک ودیعه ایست الهی،،، همراهی سبز و نگاه ارزشمندتان را از صمیم قلب سپاس میگویم …

      در پناه خدا شاد و تندرست باشید .

  5. لیلا صالح

    مرداد 17, 1396

    سلام به برادر مهربانم. 

    به به واقعا فوق العاده بود دست مریزاد 

    • مهران اسدپور

      مرداد 18, 1396

      درودها خواهر گرامی ؛

      از همراهی و توجه حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم …

      در پناه حق شاد و تندرست باشید.

  6. اسماعیل علیخانی

    مرداد 18, 1396

    سلام بر شما

    زیبا و متین سروده اید

    آفرین

    • مهران اسدپور

      مرداد 18, 1396

      درودها جناب علیخانی ارجمند ؛

      با بزرگواری و مهر خوانده اید دوست عزیز …

      سپاس از نگاه ارزشمند شما…

      شاد و تندرست باشید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا