🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نگین کویر(شعری برای دانش آموزان جندق سروده شد)

(ثبت: 255020) دی 25, 1401 

نگین کویر

نگینی ، در کویری شد پدیدار…
مقاوم، سخت و زییا چون سپیدار

بُود او یادگار از عهدِ ساسان
تمام مردمانش هم نکوکــــار

کویر و آسمانش شب چه زیباست
ستــاره نور می ریزد چه بسیـــار

عجب زیباست قالی های آنجا
کسی آیا کند این حرف انکـار؟

هنر را می توان در فرش ما دید…
به تار و پود و اندر چلّه ی دار

چو سیر و زعفرانش نیست جایی
که هرکس خورد ، او هم شد طرفدار

چو یغما شاعری دارد همین شهر
کلام و شعر او باشد گهربــــــار

منم(تنها) وَ شهرم هست جندق
به دُور نام او گردم چو پرگار

الهی تا ابد پاینده باشی….
خداوندا : تو شهرم را نگهدار

 

✍🏾حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. سلام و درود بر شما وهمه ی خوبان جندقی

    • حسن نبی

      دی 25, 1401

      درود و ارادت ممنونم

  2. صفا یغمایی

    دی 25, 1401

    درود برشما جناب نبی عزیز
    ازشعرزیبایتان بهره‌مند شدم .
    ایکاش می‌شد از واژه‌ی ( اندر)
    کمتر استفاده کنید .
    موفق و سربلند باشید.
    🌺🌺🌺

    • حسن نبی

      دی 25, 1401

      درود جناب یغمایی
      ممنون از حسن توجه و پیشنهاد شما🌹🌹🌹

  3. جواد مهدی پور

    دی 25, 1401

    درود بر شما جناب نبی عزیز

    زیبا سرودید

    بهره بردم

    💐🙏👏👏👏👏

  4. حسن نبی

    دی 25, 1401

    درود و عرض ارادت جناب مهدی پور

    ممنون از حسن توجه شما🌹🌹

  5. درود بر شما
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی در پناه حضرت حق
    🌷🌷

    • حسن نبی

      دی 26, 1401

      درود ها استاد

      ممنون از حسن توجه شما سالم باشید🙏🏽

  6. نسرین حسینی

    دی 29, 1401

    درودها برشما قلمتون نویسا 🌺🌺

    • حسن نبی

      دی 29, 1401

      درود و سپاس از توجه شما به صفحه این حقیر زنده باشید🌹🖐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا